Adalar Belediyesi 2024 Yılını 23,5 Milyon TL Zararla Kapattı

Adalar Belediyesi 2024 Yılını 23,5 Milyon TL Zararla Kapattı
Yayınlama: 05.11.2025
Düzenleme: 05.11.2025 17:00
A+
A-

Adalar Belediyesi’nin 2024 yılı gelirleri hedeflenenin %64’ünde kalırken, personel giderleri bir önceki yıla göre %123 arttı. Teşebbüs ve mülkiyet gelirlerindeki tahsilat oranı ise %30’da kaldı.

T.C. Sayıştay Başkanlığı’nın “İstanbul Adalar Belediyesi 2024 Yılı Düzenlilik Denetim Raporu” yayımlandı. Rapor, belediyenin mali tablolarını ve idari yapısını detaylı bir şekilde inceledi. En dikkat çekici bulgu, belediyenin 2024 mali yılını 23.575.701,75 TL “Dönem Olumsuz Faaliyet Sonucu” (zarar) ile kapatması oldu.

Rapora göre, belediyenin faaliyet gideri 228,2 milyon TL olurken, faaliyet geliri 204,6 milyon TL’de kaldı.

Gelirler Hedefin Çok Altında Kaldı
Belediyenin 2024 yılı bütçe performansı, özellikle gelir kalemlerinde hedeflerin gerisinde kaldı. Toplamda 177 milyon TL net tahsilat elde edilirken, bütçe gelirlerinin gerçekleşme seviyesi %64,04 olarak kaydedildi.

Gelir kalemleri incelendiğinde şu detaylar öne çıktı:

Teşebbüs ve Mülkiyet Gelirleri: En düşük performans bu kalemde görüldü. Beklenenin sadece %30,72’si tahsil edilebildi.

Vergi Gelirleri: %82,95 seviyesinde kalarak hedefin altında gerçekleşti.

Artan Kalemler: “Diğer Gelirler” (%110,35) ile “Alınan Bağış ve Yardımlar” (%167,67) ise beklenenin üzerinde gerçekleşti.

Giderlerdeki En Büyük Artış Personel Kaleminde
Rapora göre, Adalar Belediyesi’nin 2024 yılı toplam bütçe gideri, bir önceki yıla göre %51,41 artarak 220 milyon TL’yi aştı. Gider gerçekleşme oranı ise %96,58 oldu.

Gider kalemlerindeki değişim incelendiğinde, en çarpıcı artışın personel maliyetlerinde yaşandığı görüldü:

Personel Giderleri: 2023 yılına göre %123,44 artarak 35,7 milyon TL’den 79,8 milyon TL’ye yükseldi.

SGK Prim Giderleri: %77,88 artış gösterdi.

Mal ve Hizmet Alım Giderleri: %58,23 arttı.

Faiz Giderleri: Tek azalış bu kalemde yaşandı. Faiz giderleri 2023’e göre %71,44 azalarak 26,5 milyon TL’den 7,5 milyon TL’ye geriledi.

Personel Yapısı ve Kadro Durumu
Sayıştay raporu, belediyenin personel istihdam yapısına da yer verdi. “Tablo 1: Personel Durumu” verilerine göre, belediyenin 149 adet ihdas edilmiş (onaylanmış) memur norm kadrosu bulunurken, bu kadroların sadece 65’inin dolu olduğu belirtildi.

Benzer şekilde, 73 adet kadrolu işçi norm kadrosuna karşılık sadece 15 kadrolu işçi çalıştırıldığı görüldü. Raporda, “696 Sayılı KHK Uyarınca Çalıştırılan Personel” sayısının ise 105 olduğu kaydedildi.

Belediye teşkilatının 13 hizmet biriminden oluştuğu, 2’si memurlar arasından, 1’i meclis üyeleri arasından atanan toplam 3 belediye başkan yardımcısının görev yaptığı ifade edildi. Rapor, belediyenin doğrudan ve/veya dolaylı olarak toplam 5 şirkette hissedar olduğunu da belirtti.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.

Exit mobile version