Sayıştay Başkanlığı tarafından yayımlanan İstanbul Adalar Belediyesi 2024 Yılı Düzenlilik Denetim Raporu, belediyenin personel hizmet alımlarındaki ödeme düzensizliğini ortaya koydu. Denetçiler, belediyenin kendi şirketinden yaptığı hizmet alımlarında hakediş sıralamasına uymadığını, arada ödenmeyen aylar varken sonraki ayların ödemesinin yapıldığını tespit etti.
Sayıştay denetçileri tarafından yapılan incelemelerde, Adalar Belediyesi’nin idare bünyesinde çalıştırılmak üzere kendi şirketinden gerçekleştirdiği doğrudan hizmet alımlarında, mevzuatın emrettiği kronolojik sıralamaya ve hakediş düzenine riayet edilmediği belirlendi.
Mart Ayı Atlandı, Sonraki 3 Ay Ödendi
Rapora yansıyan en çarpıcı tespit, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen hizmet alımında yaşandı. Yapılan incelemeye göre:
Mevzuata Aykırı ve Kamu Zararı Riski Taşıyor
Sayıştay raporunda, Hizmet İşleri Genel Şartnamesi ve ilgili Kanun Hükmünde Kararnamelere atıfta bulunularak, hizmetin devamlılık arz ettiği durumlarda ödemelerin belli aralıklarla ve sırasıyla yapılması gerektiği vurgulandı.
Denetçiler, hakediş sırasına uyulmamasının sadece şekilsel bir hata olmadığını, bu durumun hakedişlerden yapılacak kesintilerin ve diğer kamu kurumlarına (SGK, Vergi Dairesi vb.) ödenmesi gereken tutarların zamanında bildirilip ödenmemesine yol açtığını belirtti.
Belediye Hatayı Kabul Etti
Raporun sonuç bölümünde, tespit edilen usulsüzlük üzerine Adalar Belediyesi idaresinin bulguya iştirak ettiği belirtildi. Belediye yönetimi, ilgili müdürlüklere gerekli yazıların yazıldığını ve hakedişlerin sırasına uygun düzenlenmesi konusunda uyarıda bulunulduğunu ifade etti.
Sayıştay, sonuç olarak idarenin aylık hakedişleri sırasına uygun düzenleyerek mevzuata uygun hareket etmesi ve kamu kurumlarına yapılacak kesintilerin zamanında ödenmesi gerektiğine hükmetti.