Ocak Ayı Meclis Toplantısı Yarıda Kaldı…

Ocak Ayı Meclis Toplantısı Yarıda Kaldı…
Yayınlama: 02.01.2012
Düzenleme: 25.12.2012 15:01
A+
A-
Adalar Belediyesi Ocak ayı meclis toplantısı çıkan tartışmalar nedeni ile yarıda kaldı.Yeterli çoğunluğun başkan Hıdır Uvaçin’in belirtmesi üzerine toplantı başladı,İlk sözü Oktay Altın aldı;
Oktay ALTIN tarafından ulaşım konusunda duyulan bir sıkıntıyı çözümleri ile birlikte İBB ye aktarılmak üzere bir önerge sunulmuştur. Bu önergenin hemşerilerimizin hassasiyet ve haklarının ifadesi açısından iyi bir örnek oluşturduğunu düşündüğümüzden önergeyi aynen bilgilerinize sunuyoruz.
ADALAR BELEDİYE MECLİS BAŞKANLIĞI;
 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunun toplu ulaşımı düzenleyen ve ekte yer alan 7. ve 9. Maddeleri, toplu taşıma ile ilgili koordinasyonun sağlanması ve izinlerin verilmesi yetkilerini Büyükşehir Belediyelerine vermiştir.

Bu kapsamda Adalara ana karadan toplu ulaşımı sağlayan çeşitli hatlar oluşturulmuş, bu hatlarda taşımacılık yapma izinleri kurum ve kuruluşlara verilmiştir.

Kanundan kaynaklanan bu yetkiye göre toplu deniz taşımacılığı hatlarında taşımacılık yapan kurum ve kuruluşların bu hizmetleri yaparken tabi oldukları bir İBB düzenlemesine ben ulaşamadım.

Daha önce bu mecliste Kartal, Büyükada, Heybeliada hatlarında çalıştırılan deniz araçlarının yetersizliği dolayısı ile risk oluştuğunu ifade etmiştim. Bu konudaki meclis tutanakları bu önergenin analizinde incelenmelidir.

Yetersizlik ve risk anlamında Prenstur adı ile anılan kooperatif, bu güne kadar gelişme gösterememiş, halen branda ile kapatılmış alanlarda, ısıtması yetersiz ve hatta tek makinalı bazı tekneler ile kış döneminde yolcu taşımaya devam etmektedir. Bu hatta gayet donanımlı tekneler mevcut iken bu teknelerin yerine, yetersiz teknelerin kullanılıyor olması kabul edilemez bir durumdur.

Ayrıca bahse konu kooperatif yaz aylarında üst üste ilave seferler yaparken, kış döneminde sefer saatlerini kendi kıstaslarına göre çok seyrek olarak ayarlamaktadır. Örneğin akşam mesai saatleri sonunda 17.30 seferinin ardından 1 saat 20 dakika sonra 18.50 seferini son sefer olarak uygulamaktadırlar. Tarifedeki diğer seferlerin araları da benzer sürelerdedir. Bu hatta yapılan yolcu taşımacılığı günümüz hızlı sosyal yapısına uygun değil, sadece kar amacına uygun olup, insanları daha uzak hatlardaki seferleri kullanmaya zorlamaktadır. Bu durum da vatandaşlarımızın daha uzun süreler ve fazla maliyetler ile Adalara ulaşması anlamına gelmektedir.

Bu hatları İstanbul Belediyesi bu kurumlara verirken vatandaşın günümüz şartlarına uygun ve güvenli ulaşımının sağlanması görevinin sosyal sorumluluğunu da bu kooperatiflere devretmesi mümkün değildir.

Prenstur olarak anılan kooperatif sadece ticari kaygıları ile Adalı Hemşerilerimizin hayatını düzenleyemez, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri de buna müsaade etmez, edemez.

Bu uygulama aynen bu şekilde devam edecek ise Ulaştırma Koordinasyon Merkezi yeni bir karar alarak, Prenstur olarak anılan kooperatifin sadece bol kar elde ettiği yaz aylarında yolcu taşımasına izin versin. Ancak kış boyunca da İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu hatta toplu taşıma sosyal sorumluluğunu yerine getirip, kabul edilebilir bir tarife ile adalılara kendisi hizmet vermeyi kabul etmelidir.

UKOME bu hattı kontrol altında tutamayacak, adalıların haklarını koruyamayacak ise, başka bir alternatif olarak Adalar Belediyesine bu hattı işletme yetkisini vermeyi de gündemine almalıdır.

Bütün bu bahsettiğim konulardaki sıkıntılı sürecin çözümlenmesi maksadıyla önergemin resmi yoldan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına gönderilmek ve gönderildiği tarafıma bildirilmek üzere başkanlık makamına havale edilmesini arz ederim.

 

 

 

                                                                          Oktay ALTIN

                                                          İBB ve ADALAR BLD. Meclis Üyesi

 

 

MADDE 7.- Büyükşehir belediyesinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

f) Büyükşehir ulaşım ana plânını yapmak veya yaptırmak ve uygulamak; ulaşım ve toplu taşıma hizmetlerini plânlamak ve koordinasyonu sağlamak; kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek.

p) Büyükşehir içindeki toplu taşıma hizmetlerini yürütmek ve bu amaçla gerekli tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek veya işlettirmek, büyükşehir sınırları içindeki kara ve denizde taksi ve servis araçları dahil toplu taşıma araçlarına ruhsat vermek.

Ulaşım hizmetleri

MADDE 9.- Büyükşehir içindeki kara, deniz, su, göl ve demiryolu üzerinde her türlü taşımacılık hizmetlerinin koordinasyon içinde yürütülmesi amacıyla, büyükşehir belediye başkanı ya da görevlendirdiği kişinin başkanlığında, yönetmelikle belirlenecek kamu kurum ve kuruluş temsilcilerinin katılacağı ulaşım koordinasyon merkezi kurulur. Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediye başkanları kendi belediyesini ilgilendiren konuların görüşülmesinde koordinasyon merkezlerine üye olarak katılırlar. Ulaşım koordinasyon merkezi toplantılarına ayrıca gündemdeki konularla ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının (oda üst kuruluşu bulunan yerlerde üst kuruluşun) temsilcileri de davet edilerek görüşleri alınır.

Bu Kanun ile büyükşehir belediyesine verilen trafik hizmetlerini plânlama, koordinasyon ve güzergâh belirlemesi ile taksi, dolmuş ve servis araçlarının durak ve araç park yerleri ile sayısının tespitine ilişkin yetkiler ile büyükşehir sınırları dahilinde il trafik komisyonunun yetkileri ulaşım koordinasyon merkezi tarafından kullanılır.

Ulaşım koordinasyon merkezi kararları, büyükşehir belediye başkanının onayı ile yürürlüğe girer.

Ulaşım koordinasyon merkezi tarafından toplu taşıma ile ilgili alınan kararlar, belediyeler ve bütün kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgililer için bağlayıcıdır.

Koordinasyon merkezinin çalışma esas ve usulleri ile bu kurullara katılacak kamu kurum ve kuruluş temsilcileri, İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.

Büyükşehir belediyelerine bu Kanun ile verilen görev ve yetkilerin uygulanmasında, 13.10.1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun bu Kanuna aykırı hükümleri uygulanmaz.

 Ayrıca Meclis toplantısında gündemde yer alan Denetim Komisyonu seçimi ilginç bir hale geldi,
Komisonun 5 kişiden oluşması durumunda Ak Parti ve bağımsız gruptan birer üyenin komisyona seçilmesinin yasa gereği olduğu halde, AK PARTİ meclis
üyeleri komisyonun 5 kişiden oluşturulmasına karşı oy kullandılar? Komisyona dahil olmak istememelerinin muhalefet olmanın gereği ile çelişeceğini
bilmemektedirler mi? Ya da……….
 Komisyonun 5 kişiden kurulması red edildiğinden komisyonun 3 kişiden kurulması kararlaştırıldı ve ardından seçime geçildi.
Denetim komisyonunun yasa gereği  seçiminin gizli oy ve açık tasnifle yapılmasının ardından sonuçlar şu şekilde açıklanmıştır. Oktay Altın 6 oy, Akif Şekerciler 6 oy, Bülent Mısırlıoğlu 6 oy, Ercan Akpolat, Aykut Mutlu ve Ali Tokdemir’in  4 er oy aldığı Meclis Başkanvekili Hıdır Uvaçin tarafından beyan edilmiştir.
Meclis Başkanvekili Hıdır Uvaçin’in, 2 CHP li üyenin seçilmesi gerektiğini ifadesi üzerine itirazların oluştuğu ve sonunda mesnetsiz bir şekilde seçimin yenilenmesine karar vermeye çalıştığı izlendi. Bunun akabinde tartışmalar uzayınca Meclis Salı günü 14.00 da toplanmak üzere oturum kapatıldı.
Şimdi yarın yapılacak Meclis toplantısını bekleyecek ve nasıl gelişeceğini siz okuyuculara aktaracağız.
 Acaba en çok oyu alanlar denetim komisyonuna seçildiler mi?
Yasa bu konuda neyi hükmeder?
Halkın önünde yapılan seçimde herhangi bir usülsüzlük olmadan seçim iptal edilebilir mi?
 Denetim Komisyonunun üyeleri kim olursa olsun, denetleme yapılmasında çekinilecek ne olabilir?
 
Bu konu ile ilgili olarak düşüncelerini sorduğumuz BÜLENT MISIRLIOĞLU  ;
“çok net konuşacağım benim denetleme komisyonunda olamamı Belediye Başkanı ve diğerleri istemiyor.Burada esas olan,yasal olan ve etik olan bu tür ihtisas komisyonlarında daha bir düzgünlük sağlanması için üye sayısının dikkate alınması benimsenmelidir.Şimdi bu doğru bir mantık,oranlanarak dağıtılır,bundan sapma olabilirmi olabilir,küçük gruplardanda üyeler alınabilir,yani yasa ortaya etik bir hadise koyuyor,sayısı fazla olursa esasa bakılmaksızın diğer üyelerden de üye alınabilir,bu ne zaman sağlanır,ortak bir konsesyum sağlandığı zaman,işin özü burada 2 CHP 1 muhalif ibaresi yasada hiçbir yerde karşılığı yok ,tamamen düşünce bazında ortaya çıkıyor,sadece etik açıdan manası var,yasada yeri yok,eğer yasayı uyguluyacaksan 3 kişininde CHP’den olması gerekmektedir.2 CHP 1 muhalif olacak demenin hiç bir manası yoktur,tamamen kendi kişisel mantığıdır,sonuç olarak söyleyeceğim,benim denetlenme komisyonunda istenmememdir…”
Bu tartışmalardan sonra komisyon başkanı Hıdır Uvaçin toplantıyı salı günü saat 14.00 a erteledi,gelişmeleri yarın buradan takip edebilirsiniz…(Şükrü Abanoz)

 

,
Bir Yorum Yazın

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ziyaretçi Yorumları - 10 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.

Exit mobile version