Sayın İmamoğlu, Adalar’dan 3. golü yemek üzeresiniz!

Sayın İmamoğlu, Adalar’dan 3. golü yemek üzeresiniz!
Yayınlama: 03.07.2021
Düzenleme: 13.12.2022 15:17
A+
A-

Adaların 150 yıldır ulaşımına hizmet eden eski fayton alanı, bir takım güruhların ceplerine hizmet etmek için talan edilmeye hazırlanıyor!

İmamoğlu siyaset yaşamında herhalde Adalar’dan çektiği kadar başka bir ilçeden bu kadar çekmemiş, siyasi hayatında bu kadar puan kaybettirilmemiştir. İlk olarak trafiğe çıkış izni olmayan, ruhsatsız, golf aracı olarak kullanılan akülü araçları kimin kafasına uyduysa ÇİN’den ithal edip Adalar’da ulaşımı sağlamak için İETT bünyesinde kullanmak istemesi ancak trafiğe çıkaramayınca Adalılar mağdur olmaması için Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın devreye girerek özel izni ile kullanılmaya başlanan İETT’nin akülü araçlarından başı ağrımıştı. Bu araçların izni geçen ay bitmiş, Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan süre uzatımı istenmiş, Cumhurbaşkanı Erdoğan ise Adalılar mağdur olmasın diye sene sonuna kadar izni uzatmış, araçların kullanılması bu sayede devam etmişti.

İkinci olarak, faytonlarda kullanılan ancak fayton taşımacılığı yasaklanınca Adalar’da hibe karşılığı Türkiye’nin dört bir yerine gönderilen, birçoğu kaybolan adanın atları yüzünden İmamoğlu’nun başı ikinci kez ağrımış, olay yerel ve ulusal basında aylarca gündemden düşmemişti.

Şimdi İmamoğlu’na üçüncü golü atmaya hazırlanıyorlar!

Nedir bu?

Büyükada Fayton Meydanı düzenlemesi!

Büyükada’da ‘Büyükada Fayton Meydanı düzenlemesi’ adı altında birilerinin cebine hizmet etmek için yapılan proje, Büyükada’da yolcu taşıyan İETT’nin elektrikli araçlarının bekleme alanının girişlerine asılmış.

Adalar İlçesinin hali hazırda bir imar planı yok. Adaların imar planı olmadığı için proje vs. neye göre yapıldı? Arsanın (Meydanın) üzerinde birçok özel mülk var. Toplamda 15’e yakın özel mülkiyet var. bu yerlerin sahipleriyle irtibata geçildi mi? Alandan (Meydandan) 5 adet sokak geçiyor. Eski isimlerine göre Kıvılcım sokak, (Zağnozpaşa) Küçük Karakol Sokak, Palamut Sokak. (Fenerbahçeli Lefter Sokak), İsa Çelebi Sokak ile Lonca Sokak arası. Amaç, sokakları meydana katıp birileri tarafından kiralanan etrafındaki dükkanların rantına mı ortak olmak! Bunların dışında alanda yapı adası var, parseller var, özel mülkiyet var. İmar Planı yok. Bu bilgiler arasında bu projenin amacı ne? Büyükada’yı güzelleştireceğiz diye insanların gözünü boyayarak birtakım kişilere rant sağlanmasını amaçlayan, daha proje yapılmadan siyasiler tarafından etrafındaki dükkanları kiralayanların cebine hizmet etmekten öteye geçmeyen bu düzenleme Adalıları mağdur edecektir.

Bu projeyle ilgilenenlere baktığımızda önümüze her türlü rant işlerinin içinde olan Ada Vakfı çıkmakta. Hatırlanacağı üzere bu vakıf, Kınalıada’da lenfoma hastası Nilgün Akbağ isimli 14 yaşında kızımızın vefat etmesi üzerine, sağlığına kavuşturulması için toplanan bağış paralarına el koymuş, bağış paralarının bir bölümünü amaç dışı kullanmış, bağışı organize eden sorumlulara (Mihal Şişko, Avedis Kevork Hilkat, Hikmet Abanoz) zorla evrak imzalatmaya çalışmış, parayı geri vermemek, vakfın işlerinde kullanmak için her türlü filmi çevirmiş, bilirkişi raporu üzerine vakıf senetlerinde olmaya sağlık hizmetleri alanını mahkeme açarak koydurmaya çalışmış ancak mahkeme tarafından bu istek reddedilmişti. Sonuçta bu vakıftan kurtarılan bağış paraları şimdi Kınalıada’da ihya edilemeye başlanan dispanserde kullanılmaya başlandı.

Sonuç olarak, bu proje hayata geçirilirse İETT’nin ulaşımı sağlayan elektrikli araçları buradan kaldırılacak. Daha uzak bir yere taşınacak. Adalılar mağdur olacak. Ada halkına sorun bakalım halk bu araçların buradan başka bir yere taşıtılmasına razı mı? Hadi koyun bir sandık, Adalılar cevabını versin. Bir anket düzenledik. Ankete 150 kişi katıldı. Sonuç: 149 kişi İETT araçları taşınmasın derken sadece 1 kişi taşınsın dedi.

Şükrü ABANOZ

[totalpoll id=”153741″ fragment=”results”]

Bir Yorum Yazın

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ziyaretçi Yorumları - 1 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.

Exit mobile version