UKOME’de alınan bir kararla L2 sınıfı yük taşıma araçlarının L7e sınıfı ağır tonajlı dört tekerlekli araç olarak değiştirildiği belirtilmiştir. Alınan bu karar, adalıların İBB ve Adalar Belediyesi’ni eleştirmesine neden oldu.
Resimden de anlaşılacağı gibi, adalara gelen yeni ağır tonajlı ve dört tekerlekli araçların Adalar’da kullanılacak olması adalılar tarafından tepkiyle karşılanırken esnaf kendilerine ek bir maliyet getirdiği için yöneticilere tepkili. Ellerinde bulunan üç tekerlekli araçların artık kullanılamayacak olması, yeni araçların ise 800 ile 1 milyon TL arasında olması esnafı zora soktu.
Adalar İlçesi Ulaşım ve Lojistik Yönergesi’nin tablolarında yer alan L2 sınıfı yük taşıma araçlarının L7e sınıfı ağır tonajlı dört tekerlekli araç olarak değiştirilmesi, UKOME tarafından oy birliğiyle kabul edilmişti.
L7e SINIFI ARAÇ NE DEMEK
Dört tekerlekli araçlar (L7e), Ağır dört tekerlekli araçlar olarak da adlandırılır, Çerçeve Direktifi 2002/24/EC’de, yüksüz kütlesi yolcu araçları için 450 kg’ı, yük taşıma amaçlı araçlar için 600 kg’ı (elektrikli araçlarda akülerin kütlesi hariç) aşmayan, azami net motor gücü 15 kW’ı ve azami tasarım araç hızı 90 km/saati aşmayan, hafif dört tekerlekli araçlar dışında dört tekerlekli motorlu araçlar olarak tanımlanır.
Adalar’da Akülü Araçlar: Cennet mi Cehennem mi?
Adalar, İstanbul’un tarihi ve doğal güzellikleriyle öne çıkan ilçelerinden biridir. Bu bölge, atlı faytonların yasaklanmasıyla birlikte ulaşım sisteminde önemli değişiklikler yaşamıştır. Elektrikli araçlar, Adalar’daki yük taşıma ihtiyaçlarını karşılamak için önemli bir alternatif olarak görülmektedir.
Elektrikli araçların Adalar’da kullanılması, bazı tartışmalara sebep olmuştur. Ada sakinlerinin bir kısmı, özellikle yeni elektrikli minibüslerin boyutlarının adanın dar sokaklarına uygun olmadığını savunmaktadır.
Bu durum, trafik sıkışıklığı ve güvenlik endişelerine yol açmıştır. Ayrıca, Adalar’ın yaya yolu olarak kalması gerektiğini düşünenler, elektrikli araçların bu kültürel mirası bozduğunu iddia etmektedir.
Adalar’da yük taşıma amacıyla kullanılacak elektrikli araçlar, büyük bir potansiyele sahip olmasına rağmen, uygulama ve kabul sürecinde çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadır. Elektrikli araçlar, çevrenin korunması ve sürdürülebilir ulaşım açısından olumlu bir adım olsa da, Adalar’ın doğal ve kültürel yapısını koruma arzusu ile çatışmaktadır. Bu dengeyi sağlamak için, yerel yönetimlerin, sakinlerin ve ziyaretçilerin ihtiyaçlarını dikkate alan bir politika geliştirmesi gerekmektedir.
Git bak hepsi O’na oy verdi, acırsak namerdiz, beter olsunlar!
Chp demek , Milletin cebine göz dikmek demek. Chp demek, Hizmet yapmadan , sorun çıkarmak demek.
Adalar belediyesi İBB nin uşağı olmuş, bunların derdi halkı soymaktan doymazlar. Yazıklar olsun bunlara nasıl bir belediye yönetimi anlamıyorum
Adalar belcika macaristan bulgaristan portekiz italya rusyada oldugu gibi Eninde sonunda ülkemizdede yapilan elektirikli faytonlara açılacaktır,Ufak ve sevimli tarihi olan gorsel faytonlar geri gelecektir,,Yoksa bu iş seçimlerde adayı vurur…nokta