İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin , 2011 yılında özelleştirdiği İstanbul Deniz Otobüsleri’ne (İDO) ait Büyükada, Heybeliada, Kınalıada, Burgazada İDO İskeleleri planlara işlendi
Büyükada, Heybeliada, Kınalıada, Burgazada’da halihazırda işler durumda olan iskeleler de planlara işlendi. İskele işletme binalarının Adalar’ın mimari yapısına uygun bir şekilde, 200 metrekareyi geçmeyecek şekilde yapılmasının öngörüldüğü plan notlarında da ‘ticari fonksiyon yapılamaz’ notu yer alıyor. Adalar’da yer alan iskele binalarının sadece turizm sezonunda kullanıldığını belitrilen toplantıda, Adalar iskelesindeki yapıların sadece 4 ay yoğun kullanıldığı, iskelelerin büyüklüğü ile taşınan yolcu sayısı denk olmaması neticesinde Adalar’ın sırtında bir kambur gibi durduğu belirtildi.
Beşiktaş İDO tartışma yarattı
Bunun yanında, Sirkeci, Harem ve Beşiktaş iskeleleri de imar planlarına işlendi. İBB Meclisi’nin Aralık ayı oturumunda görüşülen kararda, Beşiktaş’ta deniz otobüsü yanaşmayan İDO iskelesinin de planlara işlenmesi tartışma yarattı.
Beşiktaş’ta bulunan İDO İskelesi’nin çalışmadığını ancak ‘çalışan bir iskeleymiş’ gibi imar planlarına işlenmesi ile burada ticari faaliyet yapılmasının önünün açılacağını savuuldu. İBB’nin CHP’li Meclis Üyesi Yunus Can, “Beşiktaş iskelesi çalışmamaktadır. Burada iskele adı altında alınacak bir ruhsatnameyle, mevcut binanın ticari faaliyette bulunmasının önü açılacaktır. Burası iskele olarak kullanıyor ise yolcu taşımaya yönelik tarifesinin yapılması gerekir. Oysaki tarifesi yoktur” dedi. CHP’li üyenin eleştirilerine AK Parti grubunca verilen yanıtta, başvurunun Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekansal Planlama Müdürlüğünden geldiği belirtileerek, plan notunda “Ticari faaliyet yapılamaz” şeklinde plan notu yer aldığı hatırlatıldı.
Öte yandan, faaliyette olan Sirkeci İDO iskelesi için 300 metrekarelik alan ile Harem’de 200 metrekarelik alanın ticari faaliyette bulunmasına da karar verildi. Bu iskeleler özelleştirilmeden Şehir hatları işletmesi altındayken, buralarda yolcunun su, çay, gazoz gibi ihtiyaçlarını karşılayacak küçük büfeler olması ve İDO ile birlikte bu alan 150 metrekareye çıkması 200 metrekareye yükseltilmesi tartışma yarattı.
İDO iskeleleri için görüşülen teklifler, CHP’li üyelerin itirazlarına rağmen oy çokluğu ile kabul edildi.