Kınalıada Taşocakları mevkinde yaklaşık 35 sene önce Adalar belediyesi eski başkanı şehit Recep Koç tarafından temeli atılan Kınalıada Taşocakları Spor Kompleksi, 2009 yerel seçimlerinde CHP’den belediye başkanlığını kazanan Mustafa Farsakoğlu ve dönemin başkan yardımcısı şimdi de CHP’den başkan adayı olan Ercan Akpolat tarafından Adalar’daki bütün çöp ve molozlarlar buraya dökülmek suretiyle spor kompleksinin yapımı engellenmiş, ada çöplüğe çevrilmiş ve Kınalıadanın geleceği bitirilmişti.
Resme batığımızda, rahmetli Recep Koç‘un yanısıra spor kompleksinin yapılması için uzun emek sarf eden rahmetli Hikmet Abanoz, Eşfak Aykaç, Kınalıada Su Sporları kurucusu Başar Acarlı, Seyfi Tetik, Muharrem Alpaslan,Raşit Kara, dönemin belediye yöneticileri, emniyet personeli, Ermeni, Rum Cemaati temsilcileri, İdris Yazgan, ismini yazamadığımız bir çok değerli insanların katıldığı görülüyor.
Adaların önde gelen bir çok değerli insanının katılımla temeli atılan ancak Adaları, ada ve çevre düşmanı diyebileceğimiz şahıslar tarafından çöp ve moloz döküm alanına çeviren bu zihniyetle Ada Gazetesi varolduğu müddetçe arkalarında kim olursa olsun mücadele edeceğiz…
Adalar’da topladıkları çöpleri ve molozları Kınalıada’ya döken müteahhit Murat Özkanca ise gazetemize yaptığı açıklamada yöneticileri suçlamış, iddialarının hepsini kanıtlayacağını söylemişti. Özkanca’nın açıklamalarını aşağıdaki linkleri tıklayarak okuyabilirsiniz.
CHP Adalar başkan adayı Ali Ercan Akpolat
Mustafa Farsakoğlu’nun belediye başkan yardımcılığını yaptığınız dönemde, danışman (gayri resmi) olarak görev yapan Muzaffer Ersöz tarafından, Maltepe çıkartma iskelesine gönderilen belediyeye ait 34 Nek 11 plakalı Renault marka binek aracı, Nilfisk marka yol süpürme aracı ve bir adet silindir alınmış mıdır?
Bu araçlardan 34 NEK 11 plakalı araç şu anda nerededir?
Bu aracın plakası hala trafikte kullanılmakta mıdır?
Bununla ilgili köprü ve otoyollardan kaçak geçiş yaptığına dair resmi yazılar hangi tarihe kadar belediyeye gelmiş bulunmaktadır?
Belediye envanterinde bulunan faal durumdaki greyder ve çöp kamyonu sahne arabası karşılığı belediye atölyesinde kestirilip hurdaya verilmiş midir?
Kamu kuruluşları hurdalarını makine kimya endüstrisine vermeleri gerekirken nasıl özel hurdacıya verilmiştir, bunların karşılığında yaptırılan sahne arabası şu anda nerededir ve faal midir, eğer faalse niçin belediye etkinliklerine özel organizasyon firmaları hizmet vermektedir, bu durum kamu zararı değil midir?
Söz konusu takas işlemi belediye kayıtlarında var mı, Adalar Belediyesinin atölye garajlar Şefliğine teslim edilen hurda ve kullanılabilir malzemelerin envanteri tutulmuşmudur.?
Başkan yardımcılığınız döneminde kıyı tahkimatları yaptırılan Murat Özkanca isimli şahıs ile o dönemde ilişkiniz nedir?
Bu şahıs ve adamları Maltepe ‘de belediye başkanı, belediye hizmet teknesinden inerken neden yumurta atarak sizleri protesto etti, bu durumun maddi istekler ile ilgili bir sebebi var mıdır?
Belediye iş yapan ancak yeterlilik belgeleri olmadığı iddia edilen bir firmanın ilk ihalesine başka bir firmanın alt yüklenicisi olarak girmesine rağmen ihale bitiminde yeterlilik belgesi bu firmaya verildiği iddiaları doğru mudur? Bu firma çarşı içerisindeki Carrefour binasını yapmış mıdır? Yaptıysa nasıl yapmıştır?
Çöp ve molozları anakaraya dökmek için her yıl belediye meclisinin belirlediği tutarları Adalıların cebinden alıyorsunuz. Buraya dökülen çöp ve molozların ücretlerini de anakaraya, devletin belirlediği çöp döküm yerlerine dökeceğim diye Adalıllardan aldınız. Ancak devletin belirlediği alana dökmeyip Kınalıada Taşocaklarına kanunsuz bir şekilde döktünüz. Paraları aldınız. Bu para belediyenin kasasına girdi mi?
Adalar Belediye eski başkanı Mustafa Farsakoğlu ile Kınalıada ve Adalara yaptığınız bu kötülüklerden sonra hangi yüzle ada seçmeninden oy isteyeceksiniz?
Adaları çöplüğü ve moloz döküm alanına çevirdiğiniz için bir pişmanlık duyuyor musunuz?
Adalılardan özür dilemeyi düşünüyor musunuz?
Başkan yardımcılığınız döneminde belediye başkanı Mustafa Farsakoğlu’na verilen bir emaneti vermediğiniz için yardımcılık görevinizden kovulduğunuz iddia ediliyor, bu doğru mudur. Doğruysa bu emanet nedir? Kamuyouna açıklar mısınız?
Adalar’da uzun süredir tartışma konusu olan elektrikli ve akülü araçlara yönelik kısıtlamalar, yaklaşan 31 Aralık son tarihi öncesinde büyük bir kaosa dönüştü. UKOME kararları doğrultusunda başlatılan denetimler, plaka zorunluluğu ve TÜVTÜRK gezici istasyonlarındaki yetersizlikler, ilçe sakinlerini ve esnafı çileden çıkardı. Bugün Burgazada’da yaşanan olay ise gerilimin geldiği son noktayı gözler...
1. Giriş: Adalar, Tecrit ve Kentsel Kaçışın Fenomenolojisi Marmara Denizi’nin kuzeydoğusunda, İstanbul anakarasının siluetine nazır fakat ondan kesin çizgilerle ayrılmış bir mikro-kozmos olarak Prens Adaları, tarih boyunca kentin hem sayfiye alanı hem de sürgün bölgesi olma ikiliğini bünyesinde barındırmıştır. Bu adalar topluluğunun coğrafi ve kültürel merkezinde yer alan Burgazada (tarihsel...
Burgazada’nın 1. derece doğal sit alanı olan Madam Marta Koyu, Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından Adalar Belediyesi’ne kiralandı. Belediyenin kurduğu şirket üzerinden işletilmesi planlanan koy için Marta Koyu Dayanışması “ticari rant ve yapılaşma” uyarısında bulunurken, Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat “Üçüncü şahıslara devir yok, doğa korunacak” güvencesini verdi. Madam Marta Koyu...
Türk futbolunun unutulmaz isimlerinden, Fenerbahçe’nin “Ordinaryüs” lakaplı efsanesi Lefter Küçükandonyadis, Netflix’te yayımlanan “Lefter: Bir Ordinaryüs Hikâyesi” adlı yapımla birlikte yeniden gündeme geldi. Film, geniş bir izleyici kitlesine ulaşırken, dramatik anlatımın etkisiyle Lefter’in özel hayatına dair bazı sorular ve yanlış algılar da kamuoyunda tartışılmaya başlandı. Güvenilir biyografik kaynaklar ve aileye yakın...
1. Giriş: Heybeliada’nın Kentsel Dokusu ve Sayfiye Kültürünün Dönüşümü İstanbul’un kentsel tarihinde Adalar (Princes’ Islands), her daim anakaradan kopuk ancak başkentin kültürel ve ekonomik elitinin uzantısı olan bir “öteki mekan” (heterotopya) olarak var olmuştur. Bizans döneminde sürgün ve manastır hayatının merkezi olan bu coğrafya, 19. yüzyılın ikinci yarısında buharlı gemi...
İstanbul’un kentsel biyografisinde Prens Adaları, bilhassa Heybeliada (Halki), yalnızca bir coğrafi parça değil, aynı zamanda sosyokültürel modernleşmenin laboratuvarı niteliğindedir. Tanzimat Fermanı (1839) sonrasında Osmanlı İmparatorluğu’nun başkentinde yaşanan idari, hukuki ve kültürel dönüşümler, kentsel mekanda en somut karşılığını “sayfiye” kültürünün kurumsallaşmasında bulmuştur. Bu bağlamda, 19. yüzyılın ikinci yarısında inşa edilen konut...