Adalar ilçesinin çıkarma gemisi taşımacılık işinin 735.000 TL’ye ihale edildiği bilinmektedir. Peki, bu ihale yapıldı ise, 2011 yılı ocak ayından beri ARIBURNU-ERDEMLİ 5-ERDEMLİ-SAYKON 2-ALİ RIZA DENİZ isimli gemiler bu günlere kadar nasıl adalarda devamlı suretle araçlar getirmişlerdir?
Adalardaki araçları Maltepe ye götürmüşler ve bu nakliyelerin ücretlerini belediye adına mı, yoksa KORSAN çalışarak kendi adlarına mı topladıkları belli olmamış, belediyenin net gelir elde ettiği düşünülmüştür, ancak iddialar ve ortadaki tablonun ‘da ortaya çıkardıkları işin söylendiği gibi olmadığı yönündedir. Kayıt ve kontrol dışı faaliyetlere esas olacak karmaşaya yol verilmiştir.
Adalar Belediyesinin yıllardır işletmeciliğini yapmakta olduğu ve belediyenin en önemli gelir kalemlerinden birini sağlayan bu taşımacılık işinin, belediye açısından da çok stratejik önemi olduğu bilinmektedir. Çıkarma gemisi, Adalar’daki bakkallar, marketler, zincir marketler gibi ticari teşekküllerin günlük ihtiyaçlarını sağlayan, kamyonlarla Adalar da yaşayan yerli, yazlıkçı ev eşyalarının taşınmasından tutun, kamu araçları dahil (iski, ayedaş, vs) kamyon, kamyonet, iş makineleri gibi araçlarda, çıkartma gemisi vasıtasıyla Adalar’a götürmeleri sağlanmaktadır.
Bu hizmetlerin devam ettirilmesi, Adalar da yaşayanlar için mutlak zorunluluktur. Bu hizmet 2010 senesinin 10.ayından itibaren 2010 senesinin sonuna kadar PUSULA MADENCİLİK TAAHHÜT YAPI İNŞAAT HAFRİYAT NAKLİYE TİC.LTD. ŞTİ. isimli bir firmaya ihale edilmiştir. Bu firma, bir yandan ada halkının ihtiyaçlarını karşılarken, bir yandan da kendi özel işlerini yaptığı ve buna Belediye Başkanının göz yumduğu ve iş işten geçtikten sonra özellikle BÜYÜKADA AYA NİKOLA VE KINALIADA TAŞ Ocakları’na kanunsuz bir şekilde moloz ve inşaat atıkları ile doldurulması ve daha sonra bir dozer tutularak ve bununda ihale bedelinin Belediye tarafından ödenmesi ve bu dozerin Suçu Ortadan Kaldırmak için molozları ARAZİYE YAYARAK VE KİRALANAN SİLİNDİR ile ezerek kaybetmeye çalışmasından sonra, eksik bilgilerle bu firma ile ilgili “daha sonra bir soruşturma yersek önüne geçelim” zihniyetiyle eksik ESKİ TARİHLİ tutanaklar tutulmuş ve bu tutanakları İBB çevre koruma müdürlüğüne göndermiş olduğu görülmektedir. Oysa Adalar ilçe sınırları içerisinde her türlü inşaat atığı ve hafriyat dökümlerine karşı Belediyede encümeninden çıkartılacak ceza imkânı vardı ve bu cezalar Belediye’ye gelir olacaktı.
Belediye encümeni ihaleler, yaz çalışma izinleri gibi çok kritik kararlara imza atarken, bu konunun encümen gündemine getirilmeyerek, ceza kesilmesi ve cezaya kaynaklık eden yasa gereğince savcılığa suç duyurusunda bulunulmasının da önüne geçilmiştir.
Buradan tutulan tutanakların işlem yapılmadan İBB’ye gönderilmesinden anlaşılan PUSULA firmasına karşı olası müfettiş soruşturmalarına karşı “firma hakkında gereğini yaptık” diyebilmek ve suçu örtbas edebilmek çabası olduğu görülmektedir. İBB’nin tespiti tam yapmaması halinde cüzi bir ceza ile kurtulur diye düşünülerek hazırlanan bu eksik tutanaklarla PUSULA firmasına zaman kazandırılmış, ağır cezalardan kurtarılmaya çalışılmıştır. Bu yaklaşım da doğal olarak Adalıların gözlerinden kaçmamış olup, Belediyeye karşı güven kaybına ve sorgulanmasına neden olmuştur.
O dönemlerde yaklaşık 2.5 aylık 360.000._Tl’ye PUSULA firmasına ihale edilen çıkarma gemisi ile taşımacılık işi, Adalardaki yapması gereken zorunlu nakliye işlerinden ziyade Heybeliada Deniz Lisesinde ayni firma tarafından yapılmakta olan hafriyat çalışmalarından çıkan inşaat atığı ve molozların Maltepe iskelesine oradan İstanbul’daki açık olan tek döküm yeri olan Kemerburgaz’daki döküm yerine Boğaz köprüsünden geçerek götürülmesi(en az 90 km) ve döküm parası verilerek dökülmesi ve daha sonra aynı kamyonların aynı yoldan geri dönmesi ve bir kamyonun bir günde bu kadar deniz ve kara yolunun uzun olması sebebi ile bir seferden fazla yapamaması nedeni ile çok pahalıya geldiği için PUSULA firması buradan çıkan hafriyatları komple Kınalıada TAŞOCAKLARI mevkii bölgesine dökmüştür. Taş ocakları bölgesinde doğal zemin bu hafriyatların devamlı o bölgeye dökülmesi neticesinde yaklaşık 4 metre kadar yükselmiş ve Kınalıada tam bir döküm alanı haline gelmiştir. PUSULA firması Heybeliada’daki Deniz Lisesinin hafriyat işini bitirdikten sonra bile bu sefer Anadolu yakasında yapmakta olduğu hafriyat işlerinden çıkan inşaat atıklarını kendisine ait SAYKON isimli çıkartma gemisi ile sabaha karşı 2-3 suları gibi saatlerde Kınalıada’ya getirmiş ve bedava bulduğu alana yığmıştır. İş işten geçip 4 metre bir hafriyat yığını olduktan sonra Koruma Kurulu üyelerinin ve İçişleri Bakanlığından müfettişin geleceği haberi üzerine Adalar Belediyesi tarafından bir büyük dozer D8 ve silindir kiralanmış ve bu alanlar düzeltilerek dökülen hafriyatın izleri silinmeye çalışılmıştır. Bu dozerin parasının bile Adalar Belediyesi tarafından ödenmiş olması bu hafriyatların da yine Belediye Başkanının izni ile döküldüğünü göstermektedir. Öyleyse bu firmadan çok yüklü bir döküm ücreti alınmış olması gerekmektedir. Bu ücretin firmadan nasıl ve ne şekilde tahsilatının yapıldığı meçhuldür. Bu alandaki hafriyatların yaklaşık toplam 35-40 bin metreküp olduğu Kınalı adada yaşayanlarca ifade edilmektedir. SAYKON gemisinin bir gecede bazen 2 bazen 3 defa Kınalı adaya geldiğini her seferinde en az 15 büyük kamyon inşaat atığı getirdiği Kınalıadalılar tarafından ifade edilmektedir.
Şimdilerde PUSULA firmasının yaptığı bu işler neticesinde İBB Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı-Çevre Koruma Müdürlüğü’nden cüz-i’de olsa bir kısım cezalar kesildiği ve PUSULA firması ile bu işlere devam edilemeyeceğinin anlaşılması üzerine, bu defa OFLİNE isimli firmaya 1 yıl süreli olarak ihale edilmiştir.
Şimdi kamuoyu ve Adalı hemşerilerimizin kafalarındaki soru işaretlerinin giderilmesi için Adalar Belediyesine büyük iş düşmektedir. Adalı hemşerilerimiz şu soruların cevabını merak etmektedirler.
1-) PUSULA firmasının bu sorunlu işlerinden ve Kınalıada ve diğer adalarda kanunsuz bir şekilde moloz dökmesi, kayıtlı, fotoğraflı şikayetler devletin her merciine yapılmışken ve müfettişler bu olayları incelerken bu firmaya tekrar ve ısrarla çıkarma gemisi nakliye işini eskiye göre yarı fiyatına neden ihale edilmektedir?
2-) OFLİNE isimli firmanın ortakları arasında PUSULA firmasıyla bağlantısı veya akrabalık ilişkisi olan var mıdır? Eğer varsa bir firmanın kamuya bu kadar borcu / cezası, aleyhinde şikayet varken OFLİNE şirketinin aldığı bu ihalenin iptal edilmesi gerekmez miydi?
3-) Bu firmalarla çalışmak eğer şart ise bu olayda Belediyenin ve ada halkımızın bir menfaati var mıdır?
4-) OFLİNE şirketine ihale edilmekle Belediye çıkartma hizmetlerinden daha fazlamı gelir elde etmektedir? Yani Belediye kendi yaptığında ne kadar gelir elde etmekte idi, şimdi ihale ederek ne kadar gelir elde etmektedir? İhale ettiğine değmiş midir? Eğer ciddi bir fark yoksa niye ihale edilmiştir?
5-) PUSULA madenciliğin 2010 sene sonunda biten ihale kapsamında Belediyeye ödemek zorunda olduğu paranın tahsilatı yapılmış mıdır? Yapıldıysa tahsilat makbuzları, banka dekontları, eft makbuzları mevcut mudur? Mevcutsa duyuru panolarına asarak Ada halkının bilgisine sunmanız mümkün müdür? Yok ödenmesi gereken para tahsil edilmedi ise kesin teminatı irat kaydedilmiş midir? Yeni ihaleyi aynı şahsa ihale etmenizdeki amaç ve ısrar nedir?
6-) PUSULA madenciliğin 2.5 aylık ihalesi 2010 sene sonu bitmiş olmasına rağmen kendisine ait yada kiralamış olduğu gemiler halen Adalar Belediyesine ait iskelelere yanaşmakta ve beton arabaları bazen de özel kamyon ve marketlerin kamyonlarını indirmektedirler. ARIBURNU-ERDEMLİ-ERDEMLİ 5-SAYKON 2-ALEK isimli gemiler halen Büyükada iskelesine yanaşmaktadır. Bu gemiler hemen hemen her gün bir yada iki sefer Büyükada çıkarma gemilerinin yanaştığı kısma yanaşmaktadırlar.2011 yılının bu ayına kadar geçen zamanda içerisinde çıkarma gemi taşımacılığı işi ihalesi yapılmış mıdır? Yapıldı ise hangi firmaya kaça ihale edilmiştir? İhale bedeli tahsil edilmiş midir? İhale yapılmadı ise bu gemiler KORSAN ‘mı çalışmaktadır? Bu gemilerden Adalara kamyon, beton kamyonu, kamyonet, vs getirmeleri karşılığında Belediye resmi bir ücret almış mıdır? Aldıysa ne kadar ücret almıştır? Yoksa bu gemileri Belediyeniz mi kiralamış Belediye adına mı taşımacılık yapmaktadır? Bu gemilerin günlük seferleri tarihli olarak resimlenmiş olmakta olup tahsil etmiş olduğunuz dekontların duyuru panolarına asılması Belediye ye olan güveni sağlayacaktır. Yada Belediyeye olan kuşkuları arttıracaktır.
7-) Belediye önündeki iskeleye yanaşan yük motorları ve kotralar için elinde fiş kesme cihazı bulunan personeliniz 15-20 TL tutarındaki fişleri motorların büyüklüğüne göre motor sahiplerine palamar ücreti adı altında kesmektedir. Belediye ye gelir olarak yaptığınız bu işlemi niye çıkarma gemilerinin yanaştığı iskelede yapmadınız? Özelikle yaz aylarında cumartesi-Pazar günleri toplanan palamar ücreti çalıştırdığınız personelin mesai ücretlerini karşılayabilmekte midir? Yoksa Heybeliada ve Büyükadada görevlendirdiğiniz işçi personelinizin mesai ücreti kadar palamar ücreti toplayamadığınız halde neden adalı yük motorcularına karşı nedir bu ayrımcı tutumunuzun nedeni. Yaz aylarında encümen kararı ile tesislerini kiraladık dediğiniz Aya Nikola plajına yolcu taşıyan motorlar da dâhil olmak üzere plajlara yolcu taşıyan motorlardan Palamar alıyor musunuz? Palamar parası alınacak ise büyük ücret alacağınız bölgeye personel koymayıp günde 50 TL bile toplanmayan yere personel koymanız anlaşılır değildir. Çıkartma gemilerinin Ada iskelelerine yanaşmasının palamar ücreti ne kadardır? Hiç çıkartma gemisi palamar ücreti tahsil edilmiş midir? Koskoca çıkarma gemilerinin size ait olan iskelenize araç indirme hakkı var mıdır? Tarafınızdan müsaadeli(sözleşmeli)ise Belediyenize ne kadar ücret ödemişlerdir, dekontlarını duyuru panolarına asmanız mümkün müdür?
😎 OFLİNE şirketine çıkarma gemisi nakliye işini bir yıllık 735.000 TL ye ihale ettiğinize göre ARIBURNU-ERDEMLİ-ERDEMLİ 5-SAYKON 2-ALEK – LİMTAŞ isimli gemileri 10 aydır işleten firma yada şahıstan en az 600.000 TL ücret Belediyenin kasasına girmiş olması gerekir (2010 yılındaki aylık 144.000 TL’ye ihale ettiğiniz rakamla kıyaslanırsa 1.440.000 TL olması gerekirdi)kayıtlarınıza giren, tahsil edilen palamar ücret tutarı ne kadardır. Dekontlarının duyuru panolarına asılması mümkün müdür?
9-) 2010 yılında çıkarma gemisi nakliye işini aylık yaklaşık 144.000 TL’ye ihale etmiştiniz. Bu zaman zarfında PUSULA madenciliğin yaptıkları ortada iken 2011 yılında ise aynı işi yarı fiyatının altında (aylık 60.000 TL) yine eski firma sahibine ihale etmeniz kuşku uyandıran, etik olmayan, olmaması gereken bir durum olarak aklınıza gelmiyor mu?
Adalar kentsel ve doğal sit alanı olarak ilan edilmiştir .Bu alanlara moloz ve inşaat atıkları dökülemez, geçici olarak bile olsa depolaması yapılamaz .Bu nedenle adalar belediye meclisi tarafından her yıl yayınlanan ücret tarifesi ile m3 başına hafriyat toprağı ve inşaat /yıkıntı atıklarının anakara döküm alanına taşınması için vatandaşlardan Belediyenizce 70 TL/m3 + geçici statüde yıllar önce kaymakamlık izni ile kurulan taşıyıcılar kooperatifi ise 50 TL/m3 ücret almaktadır. Vatandaştan 120TL/m3 para alınmasına karar verilmiş iken Seferoğlu Tesisleri inşaatından ( LİMTAŞ- SAYKON2 ve DEDEM gemilerinden) alınan palamar ücreti ne kadardır?
Lido inşaatında çalıştırılan (LİMTAŞ- Alek) gemilerinden alınan palamar ücreti ne kadardır? Çıkan hafriyatlardan bu güne kadar toplam ne kadar ücret alınmıştır. Belediye kasasına kaç TL girmiştir. Makbuzlarını her yıl yayınladığınız mal varlığınızı astığınız ilan panolarına (Raket ) sorulan soruların yanıtlarını asmanız mümkün müdür?
10-) Pusula Madencilik ile Seferoğlu ve Lido inşaatlarını yapan firmalar arasında özel anlaşmalar var mıdır? Bu inşaatlarda kullanılan deniz araçlarının KAYIT DIŞI faaliyetlerine NE GEREKÇE İLE GÖZ YUMULMUŞTUR? Yani Adalarda her isteyen, istediği gemi ile istediği türden taşımacılığı yapabiliyor ise Belediye bu işlerin neresindedir? Büyükşehir Belediyesi bu konuda neden sessiz kalmaktadır? Yoksa AKP li meclis üyeleri ticaret yaptığı için herkesin ortak menfaatimi söz konusudur?
11-) Pusula madencilik ya da yeni adıyla Ofline belediyeden ihale aldı ise Saykon 2/ LİMTAŞ gemisi Seferoğlu tesislerine hangi anlaşma gereği hizmet verebilmekte ve bu hizmet için belediyeye yatırılan palamar ücreti, kapak atma ücretinin toplamı kaç sefer karşılığı ne kadardır?
12-) Bim, Carrefour, Dia, Yazlıkçılar belediyeye ait çıkarma gemilerini kullanmaya zorlanırken Mehmet ÇUKUR, Akif ŞEKERCİ isimli şahıslar neden kendi gemilerini ve hatta bazen başka kişilere ait olan malların taşınmasında dahi kullanabilmektedirler? İstedikleri her zaman ve saatte hiçbir kısıtlama olmadan özel forkliftleri ile ana caddede mal sevkiyatı yapmaktadırlar?
13-) İfade ettiğiniz şeffaf belediyeciliğiniz gereği; belediyeyi teslim aldığınız 2009 mart ayından bu güne kadar gelir / gider durumunu , o gün den günümüze artan borç miktarını, bu borçlanmalarınız ile adalara yaptığınız yatırımları açıklayıp, Belediyenin ilan panolarına asabilir misiniz?
14-) Nadir Güneş gemisini kiraladığınız OFLİNE şirketi ihale şartlarını eksiksiz yerine getirmekte midir? İhale şartnamesi gereği Belediyeye yapması gereken ödemeleri zamanında yapmakta mıdır? Her aya ait bu gelire ait makbuzları panoya asabilir misiniz? Zamanında ödeme yapılmıyor ise, ihale şartnamesinin gereğini uygulayacak mısınız? Eğer uygulamayacaksanız, her hangi bir incelemede memurlar mı sorumlu olacak?(Şükrü Abanoz)
BU İDDİALARA ADALAR BELEDİYESİ’NDEN GELECEK YANITLARI TARAFSIZ GAZETECİLİK ANLAYIŞIMIZ GEREĞİ AYNEN YAYINLIYACAĞIMIZI ADA HALKINA BİLDİRİRİZ…