Eğer bir ofiste çalışıyorsanız, çalışma ortamındaki en önemli şey nedir? Sorusuna, hiç düşünmeden ‘‘uyumlu çalışma arkadaşları’’ cevabını verebilirsiniz. Ancak çalışma arkadaşlarınızın kişiliği kadar temizliği de önemli.
Ofis ortamında kolaylıkla gelişebilen enfeksiyonlara dair bilinmeyenleri sizler için Emsey Hospital Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji uzmanı Uzm. Dr. Güler Delibalta’dan öğrendik.
Günümüz dünyasında hayatımızın büyük bir kısmını ofislerde geçiriyoruz. Kişisel temizliğimizin yanında günün en az 8 saatini geçirdiğimiz çalışma ortamımızın temiz ve hijyenik olması, sağlığımızı doğrudan etkileyen temel faktörlerden biridir.
Yapılan araştırmalarda standart bir ofis masasının bir tuvalet oturağına oranla 400 kat daha fazla mikrop barındırdığı söyleniyor. Bu konuya iyimser yaklaşacak olursak günlük düzenli temizlik yapılan ofislerde belirli oranda hijyen sağlanabilir. Ancak insanların en yaygın bakteri kaynağı olduğunu düşünürsek bu iyimser hava yerini bir anda korkuya bırakabilir.
Enfeksiyon hastalıkları genellikle solunum yoluyla (hapşırma, öksürme) ya da el sıkışma gibi nedenlerle kolaylıkla gelişim gösterebilir. Bunun yanında çalıştığımız yerde kapı kolları, ofis telefonları, lavabo ve tuvaletler, sürekli kullandığımız bilgisayar klavye ve faresi, ortak kullandığımız araç gereçlerden de kolaylıkla enfeksiyon gelişebilir. Hatta yemekte olan arkadaşımızın masasına bıraktığımız not kâğıdı bile bakteriyel dolaşıma neden olabilir.
Kısacası her gün temizlenen ofisler, bizi çeşitli bulaşıcı hastalıklardan korumaya yetmeyecektir. Kişisel hijyen sadece kendimiz için değil, günün 8 saatini birlikte geçirdiğimiz çalışma arkadaşımızın sağlığı içinde son derece önemlidir.
Ofiste enfeksiyon hastalıklarından korunmak için;