Kahvaltımı yaptım meyvem çantamda projesi

Kahvaltımı yaptım meyvem çantamda projesi
Yayınlama: 25.09.2014
Düzenleme: 25.09.2014 20:14
A+
A-

Kahvaltımı yaptım meyvem çantamda projesi

 

Kahvaltımı yaptım meyvem çantamda projesi

 

Adalar İlçe İlköğretim  Okullarında T.C Sağlık Bakanlığı Sağlıklı Yaşam ve Hareket Yılı Programı kapsamında İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğü ‘nün Adalar İlçe  Sağlık Müdürlüğü ve Toplum Sağlığı Merkezi Sorumlu Hekimi Güliz Ülkü önderliğinde, Adalar Kaymakamı Ahmet Arabacı ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Ömer Eren’in destekleriyle, Diş Hekimi Ahmet Kerim  Hekimoğlu,  Dr. Adil Hakyol  eşliğinde Eğitim Şubesi ve Obezite Metabolik Hastalıklar Şubesi Eğitim Koordinatörleri tarafindan “Kahvaltımı yaptım meyvem çantamda” projesi kapsamında tüm sınıflara sağlıklı beslenme, kahvaltının önemi ve meyve alıskanlığını kazandırmak amaçlı eğitimler verilmiştir. Okul Müdürleri  ve öğretmenlerin katkılarıyla öğrencilere eğitimler sonrasında meyve dağıtımı yapılmıstır.

17.09.2014 Büyükada Şehit Murat Yüksel İ.Ö.Okulu

18.09.2014 Heybeliada İ.Ö.Okulu

19.09.2014 Burgazada Sait Faik Abasıyanık İ.Ö.Okulu

22.09.2014 Büyükada Özel Rum İ.Ö.Okulu

23.09.2014 Kınalıada Mehmetçik İ.Ö.Okulu

 

Kahvaltımı yaptım meyvem çantamda projesi

 

KAHVALTI NEDEN ÖNEMLİ’DİR ?

 

Çocukluk Çağında Fiziksel ve zihinsel gelişimleri için her gün düzenli olarak kahvaltı yapmalarının önemi

Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Bütün gece süren açlıktan sonra, vücudumuz ve beynimiz güne başlamak için enerjiye gereksinim duymaktadır. Vücudumuz uyurken bile çalışmaya devam eder. Akşam yemeği ile sabah arasında yaklaşık 11-12 saatlik bir süre geçer. Bu süre içinde vücut, besinlerin tümünü kullanır. Sabah kahvaltı yapılmazsa, beynimizde yeterince enerji oluşmaz.

Kahvaltı yapmadığımızda,

  • Yeterli ve dengeli beslenmemiş oluruz.
  • Kendimizi yorgun ve halsiz hissederiz.
  • Baş ağrısı, dikkat ve algılama azlığı gibi sıkıntılar yaşarız.
  • Okul başarımız düşer.
  • Hastalıklara karşı direncimiz azalır.

Aşağıda kahvaltı için değişik örnekler verilmiştir. Evinizde yiyecekleri kullanarak annenizle birlikte yeterli ve dengeli bir kahvaltı menüsü hazırlayabilirsiniz. Böylece öğrendiklerinizi ailenizle paylaşarak onlarla birlikte güne sağlıklı bir kahvaltı yaparak başlamayı alışkanlık haline getirebilirsiniz.


Peynir
Haşlanmış yumurta
Taze meyve suyu
Ekmek

 

Haşlanmış yumurta
Domates-salatalık
Süt ,  Ekmek 

 

Kaşarlı tost
Taze meyve suyu
Poğaça  , Süt

 

Mandalina veya Portakal
Peynirli omlet
Domates-salatalık
Ekmek

Tahin-pekmez
Süt
Ekmek
Portakal

 

ADALAR İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ

Bir Yorum Yazın

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.