Kemal Urgenç’in ‘‘Geçiş Dönemi’’ Resim Sergisi Venüs Sanat Galerisi’nde

Kemal Urgenç’in ‘‘Geçiş Dönemi’’ Resim Sergisi Venüs Sanat Galerisi’nde
Yayınlama: 03.12.2019
Düzenleme: 13.12.2022 15:25
A+
A-

Venüs Sanat Galerisi’nde Kemal Urgenç’ in kişisel resim sergisi, 7 Aralık 2019 (Cumartesi) tarihinde saat: 15.00’ de açılışı yapılacaktır.

‘‘ Geçiş Dönemi ‘‘ isimli yağlıboya resim sergisinde, sanatçının 25 adet eseri sergilenecektir. Sergi 18 Aralık 2019 tarihine kadar açık kalacaktır.

Matematikçi ve düşünür Thales’e göre; su, kendisi değişmeyen fakat diğer bütün var olanların kendisinden doğup yine kendisine döndüğü ana maddedir. Aristoteles’e göre ise bu görüş bir yandan deneyime bir yandan da mitolojiye dayanır. Suyun her şeyin kökeninde bulunmasını deneyime dayanan açıklama her şeyin nemlilikten beslenmesi ve hayatın sudan kaynaklanmasıdır.

Suyun köken olarak kabul edilmesinin mitolojik temelleri ise yeryüzünün su üzerine bulunması anlayışının dayandırıldığı Okeanos’un ilgili söylencedir. Bu anlayışa göre Okeanos, dünyanın başlangıcında bulunur. Okeanos’un kızları ise insanların hayat güçlerini tazelemesini sağlarlar. Birbiriyle ilişkili bu iki söylencenin yanı sıra geçmişte yaşayanların ve kahramanların Okeanos’un bir kolu olan Styx üzerine yemin ediyor olmaları da suyun kutsal kabul edildiğinin göstergelerinden biri olarak belirtilir.

Ayrıca Thalse’e göre yeryüzü, bir tahta parçası gibi suyun üzerinde yüzmektedir.

Yaşamın başlangıç kaynağı su olduğu konusunda hiç şüphe yoktur. Pek çok düşünür suya eğilir, güzelliği, temizliği onda arar ve bulur. Mevlana ‘nın dediği gibi ‘‘Su gibi özel, su gibi güzel, su gibi berrak, su gibi yararlı, su gibi yaşam kaynağı, su gibi bitmez, bardağın içine sığdır ki girebilmeyi öğren. İnsan damarlarına    ’’yaşam ver, vazgeçilmez ol ‘‘

Hayatımızdaki geçiş dönemlerini kabaca, çocukluk, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık gibi bölümlerden bahsedebiliriz. Oysa hayatımız uzun geçiş dönemlerinin bütünüdür. Ve bu geçişler doğal bir hayatın sonucudur. Ancak burada söz konusu olan bir irade tavrı sonrası gördüğümüz geçişlerdir. Durgun bir suyun içinde dolanırken endişelerin, umutsuzlukların yok olduğu heyecan, mücadele ve duygu, düşüncelerinin yüksekliği bir geçiş süreci, bizi coşkulu yeni bir bahar dönemine taşıyacaktır.     

Yaşamında tam bu kıyısında sıradanlığı tekrar eden ve var olanı korumaya dönük düşünceler yerine yeniyi, değişimi, gelmekte olanı görerek bir kabuk değiştirme çabası içinde olmak, gerçekten çok anlamlıdır. Bu geçişler iş, eş, yer değişiklikleri, duygusal değişiklikler, mutluluk arayışları, siyasal tercihler, toplumsal değişiklikler gibi hayatta nereye varmak istediğini bilen geçişler yaşarız. Bu sınırlarını zorlayan, yeni doğacak bir hayatın güzelliklerine, umutlarına yelken açan mücadelelerin ve istediğimizin sonuçlarıdır.

Daha güzel bir yaşam için,  bir balık iken, bir çiçeğe, bir çiçek iken bir kuşa, kelebeğe geçişler yapan bir yaşam düşleyebiliriz. Hayat bize bu fırsatları, geçişleri her zaman sunmaktadır. Bu romantik, ütopik bir istek değil. Gerçekçi bir davet. 

Ülkemizde siyasi geçmişimiz hayatımız gibi uzun yıllar saltanattan cumhuriyette demokrasimiz tek partili dönemden, çok partili döneme inişli çıkışlı çalkantılı geçiş dönemleri içinde yaşamıştır. Sonraları ara rejim dönemleri, soğuk savaş dönemlerinden, küresel yenidünya düzenleri olmak üzere farklı geçiş dönem içinde bulunduğumuzu gözlemliyoruz. Tüm yaşananlar bizde karanlıktan aydınlığa bir geçişte bize umut dolu bir insanlığı ve geleceğe varma isteğimizi, inancımızı arttırıyor.  

KEMAL URGENÇ;

1966 İzmir (Ödemiş) doğumlu.Yedi yaşında ailesiyle Istanbul’ a taşındı. 

Prof. Dr. Tomur Atagök’ ün eğitmenliğinde, resim eğitimi aldı. 1982 yılından beri resim yapmaktadır. Kişisel sergiler açtı. Karma sergilere katıldı. Edebiyat dergilerinde şiir desenleri yayınlandı. İtalya’ da Yüksek Rönesans Dönemi hakkında incelemelerde bulundu. Tablolarında ağırlıklı olarak figüratif ve sürrealist anlayışta eserler verdi.

Halen atölyesinde çalışmalarını yürütmektedir.

Doğa, tarih, insan ilişkisini temel alan bir plastik bütünsellik içinde ele alan çalışmalar yaptı. Renk, ton, lekeyle başka bir dünya arayışı, düşsel bir zenginlik içinde tualin sınırlarını uçuşan bir gerçekliğe dönüştürdü.

 Ayrıca günlük basında, Radikal Gazetesi  (1998-2001) ve Cumhuriyet Gazetesi’nde (2003-2013) karikatürist olarak çalıştı. 5 karikatür kitabı, kendisinin yazıp, resimlediği 6 çocuk kitabı var.

Varlık Dergisi, Sokak Haftalık Haber Dergisi, Yarın Dergisi,  Edebiyat ve Eleştiri Dergisi, Yeni Düşün Dergisi, Lacivert Edebiyat Dergisi’nde çizgi ve desenleri yayınlandı.

14 kişisel karikatür sergisi açmıştır.

 SERGİLER:

2016- Ramada Istanbul Asia  The Luxury Art Hotel ‘‘ Hayda Bre Efeler           Bozdağlara’’  kişisel sergisi

2017- Ellen Art Gallery Trabzon karma sergisi

2017- Bahariye Sanat Galerisi ‘’Cumhuriyet’’ karma sergisi

2017- Nişart Gallery Enstrümantal karma sergisi

2018- Beşiktaş Belediyesi Sanat Galerisi ‘’Epeskiler’’ kişisel sergisi

2018- Ayvalık Belediyesi Orhan Peker Sanat Galerisi ‘’Rüzgar Kanatlı Efeler ’’  kişisel sergisi

2018- İzmir / Ödemiş Yıldız Kent Arşivi ve Müzesi ‘‘Efeler’’ kişisel resim sergisi

2019- İst. Venüs Sanat Galerisi ‘‘ Geçiş Dönemi’’ kişisel resim sergisi

Ayrıca yurtdışında Kanada, İngiltere, Almanya, Belçika, Japonya, Belçika, Brezilya’da karma sergilere katıldı.

Bir Yorum Yazın

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ziyaretçi Yorumları - 1 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.