Türk fındığı bir tercih değil, vazgeçilmezdir.

Türk fındığı bir tercih değil, vazgeçilmezdir.
Yayınlama: 02.08.2019
Düzenleme: 13.12.2022 15:27
A+
A-

Türkiye’de üretilen fındığın en büyük kullanıcısı konumunda olan Ferrero için, Türk fındığının bir tercih değil, vazgeçilmezlik olduğu bildirildi.

Ferrero tarafından 5 yıl önce başlatılan Değerli Tarım Uygulamaları kapsamındaki Model Bahçelerden Ordu’nun Ulubey ilçesine bağlı Fındıklı Mahallesi’nde Zühtü Topçuoğlu’na ait bahçede hasat etkinliği düzenlendi.

Normal şartlarda 100 kilogramın altında verimin alınabildiği bahçede gerçekleştirilen değerli tarım uygulamaları ile ilk yıl 140 kg’a çıkan üretim, daha sonra 250’ye, geçen yıl da 300 kg’a yükseldi. Bu yılki verimin ise dekar başına 300 kg’nin üzerinde olması bekleniyor.

Değerli Tarım Uygulamaları’nın kurulan istasyonlarda katılımcılara aktarıldığı etkinlikte konuşan Ferrero Fındık Türkiye Genel Müdürü Bamsı Akın, Türk fındığının kendileri için çok önemli olduğunu vurgulayarak şunları söyledi:

“Türk fındığı bizim için bir tercih değil, vazgeçilemezdir.  Fındık sektörüne yatırım yapmaya, değer zincirini sürdürmeye ve sürdürülebilir kılmaya yönelik çabalarımız artarak devam edecektir. Bu proje kapsamındaki iyi tarım, sosyal ve kaliteli üretim uygulamaları fındığın kullanımı ve ihracatı kadar önemlidir. Bizim burada göstermeye çalıştığımız, fındığa emek verdiğiniz, çalıştığınız zaman nasıl kaliteli ve kârlı hale gelebildiğidir.  Bunlar herkesin kazancını arttıracaktır. Söz konusu fındık olduğunda Türkiye ile aynı teknedeyiz. Fındık her iki taraf için de vazgeçilemezdir. Bunun için hep birlikte çaba göstermeliyiz. Biz desteklemeye devam edeceğiz.”

Dünyada tüketici taleplerinin değiştiğine ve bilinçli tüketicilerin satın aldıkları ürünlerde sürdürülebilirliğe dikkat ettiklerini de vurgulayan Bamsı Akın; “Gelecek 10-15 yılda Türkiye’nin fındıktaki yerini dolduracak hiçbir ülke yok. Ancak önemli olan, Türkiye’nin uluslararası fındık talebine uyumlu bir şekilde hareket edebilmesidir.  Gıda sektörünün talebi sadece ürün kalite ve miktardan ibaret değil. Artık dünya izlenebilir, sertifikasyonu olan, kalite parametreleri takip edilen ürünler talep ediyor. İlaç ve gübre kullanımı kadar her safha izlenebilir olsun, etik üretim olsun, şirketler çocuk işçi konusuna çok duyarlı olunsun istiyor. Türkiye fındık piyasasının da bu beklentilere ayak uydurması gerekiyor” dedi.

Rakamlarla Değerli Tarım Uygulamaları

2018 yılında 28 bin çiftçi, 90 bin çiftçi ziyareti gerçekleştirildi. 2019 da 32 bin çiftçi ve 100 bin ziyaret hedefleniyor. Son 3 yılda 11 bin 300 kadın çiftçi eğitildi. 4 bin civarında gence, profesyonel meslek seçiminde dikkat edilmesi gereken konuların yer aldığı eğitimler verildi.

100 civarında Dayıbaşı Eğitimi yapıldı ve katılımcılara sertifika dağıtıldı. Katılımcılar yaklaşık %30 mevsimlik tarım işçilerini sağlayan çalışanlardan oluşuyordu.

Son 2 yılda yaklaşık 15 bin anketle sosyal konularda durum tespiti yapıldı. 500 civarında hizmet sağlayıcı eğitimi gerçekleştirildi ve sertifika verildi.

Sadece bu yıl için bine yakın hasat makinası satışına öncülük edildi. Yaklaşık 90 hasat ve bahçe günü etkinlikleri gerçekleştirilmesi ve etkinliklere yaklaşık 6 bin çiftçinin katılması bekleniyor.

Dünyanın en büyük çikolata üreticilerinden Ferrero, 55 ülkede faaliyet gösteriyor, ürünlerinin yüzde 50’sinden fazlasında fındık kullanarak Türk fındığının dünyaya tanıtılmasında elçilik görevi de üstleniyor.

Bir Yorum Yazın

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.