2021 yılında düzenlenen bisiklet yönergesinde kapsamlı bir değişikliğe gidildi. UKOME’ye sunulan teklifte bisiklet işletmeleri kapatılıyor. İşletmelerin yerine İBB geçiyor
2021 yılının haziran ayında düzenlenen bisiklet yönergesinde kapsamlı bir değişikliğe gidildi. Gidildi ama 2021 yılında hazırlanan yönerge bir türlü işleme konmadı.
Neyi beklediler acaba!
Tabi ki fayton ve atları kamulaştırmalarının bedeli ağır oldu. İBB’nin sınıfta kalan Ulaşım Daire Başkanlığı tarafından UKOME’ye sunulan teklifte bisiklet işletmeleri kapatılıyor. Yerine İBB işletme oluyor.
Buna göre İBB, Adalar’da bisiklet kiralama işi yapan işletmelerinin plakalı olan bisikletlerini satın alarak bir nevi kamulaştıracak. Bugüne kadar yapılan toplantılarda bisiklet işletmeleriyle anlaşamadıkları için böyle bir karar alınmış. Kiralık bisiklet işi yapan işletmelerin çoğu bisikletlerini bir an evvel İBB’ye satmak istiyor. Toplam 2215 adet bisiklet satın alınıp İBB tarafından işletilecek. Her yüz kişi için 10-30 bisiklet yapılandırılacak. Ücret ise kullandıkça öde sistemi! Açılış tam biletin ¾’nü, dakikası da tam biletin ¼’ni geçemeyecek.
Arkadaş bu nedir? Yok ¼’nü geçemez yok ¾’ü geçemez ne kıvırıp duruyorsun net bir rakam versene. Amacın nedir?
Sunulan teklif gündeme alınmayarak oy çokluğuyla tekrar incelenmek üzere alt komisyona gönderildi.
Bisikletlere zamanında plaka veren, yasak alanlarda, yayalaştırılmış alanlarda çalışmasına göz yuman eski başkan Mustafa Farsakoğlu. Belediye olarak bu kişilerden para alıp plaka verdin sonra da takip etmedin, Şimdi milyonlarca lira para verip bisikletleri satın alacaksın. Öncelikle bisiklet işletmelerinin hakkı ne ise verin, esnafı mağdur etmeyin çünkü bu insanlarda para aldınız ama olayı faytonlarda olduğu gibi elinize yüzüne bulaştırmayın. Kamu zararına sebebiyet vermeyin. Fayton işinde milyonlarca lira kamu zararına sebebiyet vermiş olmanıza rağmen sorun hala çözülemedi. İETT’nin kaçak elektrikli araçlarıyla taşıma yapıyorsunuz ve Ulaştırma Daire Başkanı denen zatı halen görevde tutuyorsunuz! Bu kaçak araçlarında izni 30 Haziran 2022 de bitiyor, bakalım ne olacak!
İBB’nin verilerine göre, Büyükada’da 1475, Heybeliada’da 550, Burgazadası’nda 40, Kınalıada’da 150 toplamda Adalar’da 2215 adet bisiklet var,
Bunların hepsi plakalı mı bilmiyoruz?
İBB’de bu rakamlarla devam edecek. Her yüz kişi için 10-30 bisiklet yapılandırılmış. İBB’ye göre 100 kişinin işini en üst limiti baz alırsak 30 bisiklet görecek. Yani İBB’nin hazırlayacağı bisiklet istasyonlarının birine bilhassa yaz aylarında 500 kişi bisiklete binmek isterse bu 500 kişi için en üst limiti baz alırsak 150 bisiklet hazır bulunduracak. Yani 150 kişi bisiklete binecek geri kalan 350 kişi bisiklet bekleyecek! Bekleyecek çünkü senin buralarda bu kadar adet bisikleti depolayacağın bir yer yok. Merkezde UKOME kararı gereği yasak olduğu için depo yapamayacağına göre uzak bir yerlerde depo yapıp bisikletleri burada tutman lazım.
Peki İBB bu bisikletleri nerelere koyacak?
Büyükada’yı ele alırsak, üç yer var. 1- Lunapark, 2- Emniyetin önü, 3- Yılmaztürk Caddesi, (Mehmet Bölük Parkı’nın önü). Peki buralara Büyükada için düşünülen 1475 adet bisikleti nasıl sığdıracaksınız? Tabi ki sığdıramayacaksın. Buralara en fazla emniyetin önüne 50 bisiklet, Lunapak’a 100 bisiklet, Yılmaztürk Caddesi girişine 50 bisiklet koyabilirsin, fazlasını kaldırmaz, yer müsait değil. Yani koyacağın 200 bisiklet. Hadi tıkıştırdın/sıkıştırdın toplam 300 bisiklet koydun!
Büyükada için, 1475-300= 1175 bisikleti ne yapacaksın?
Bu bisikletleri 3 istasyona nasıl sığdıracaksın? Diğer Adalar için de aynı sorun geçerli…
Bisikletleri hazırlayacağın depolarda tutacaksın. Bisiklet kiralama alanlarında bisiklet bittiği zaman bu depolar UKOME kararı gereği merkezden uzak olması gerektiği için buralardan bisiklet getireceksin. Vatandaşı bekleteceksin kargaşa, curcuna, arıza yapan bisikletlerin tamir durumu cabası. Bisikletçiler bu işlemi kendi dükkanlarında merkezde depolayarak yaptıkları için kargaşa, bekleme olmuyordu. UKOME kararı gereği İBB olarak bunu yapamayacaksın. Düşünsenize, emniyetin önüne 500 kişi gelirse ne olur? Ne güvenlik kalır ne emniyet görevini rahat bir şekilde yapabilir. TABİ KILAVUZU ADALAR BELEDİYESİNİN SİVRİ ZEKALILARI OLUNCA İBB DE ….
Yoksa Adaların her tarafına koyup Adaları gecekondu mahallesine çevirdiğiniz barakalardan mı koyup bisikletler için depo yapacaksın?
Bisikletleri bu barakalara mı istifleyeceksin?
Büyükada’da bulunan Yılmaztürk Caddesi 5-6 metre genişliğinde. Sen bu caddenin başına bisiklet kiralama istasyonu kuracaksın. Bu caddeden kamu araçları, kiralık bisikletler, İEET’nin elektrikli araçları, akülü araçlar, Adalıların bisikletleri öyle ya Adalıların en az yarısının kendi bisikleti var.
HAYDİ BUYURUN CENAZE NAMAZINA…
Araçlar, trafik, Adaları sayfiye yeri olmaktan çıkarıp Peşaverin arka sokaklarına benzeteceksiniz. İNSANCA YÜRÜYECEK TEMİZ HAVA ALINACAK TEK BİR ALAN BIRAKMADINIZ. Bu yüzden Cem Yılmaz bile AROG filmini burada çekmekten vazgeçti. Bıktırdınız adamı.
Bu kadar bisiklete ihtiyaç var mı?
Var diyorsun…
O zaman sana sormazlar mı Büyükada’da yüzlerce faytonu kaldırıp neden yerine 20-25 adet İETT’nin elektrikli aracını koydun?
Şimdi işin parasal bölümüne gelelim. Tam elektronik bilet 5.48 TL. UKOME’ye sunulan teklifte göre açılış, tam biletin ¾’nü geçemeyecek. Dakika olarak da tam biletin ¼’nü geçemeyecek. Büyükada’ya gelen bir vatandaş, İBB’ye göre bisiklet kiralarken açılışta 4.11 TL’den fazla para vermeyecek! Bisikletin kullanım bazında dakikası da 1.37 TL. den fazla olmayacak! Yani bisiklet kiralamanın saatlik ücreti 82.20 TL olabilir. Büyükada Büyüktur yaklaşık sporcu değilsen 1-1.5 saat, 60-90 dakika. Eğer yanında bir şeyler getirip piknik yaparsan iki saat dersek, 120 dakika.
Saati 82.20 TL. olabileceğine göre 82.20+ 4.11= 86.31 TL. Büyükturu iki saatte gezerse ödeyeceği rakam 172.62. TL ödeme yapacak. Adaya gelen vatandaşların çoğu en az 4-5 saatten aşağı bisiklet kiralamıyor. Çünkü geziyor, dinleniyor fotoğraf çekiyor, eğleniyor. Bir vatandaşımız Büyükada’da bisiklet kiralamak isterse 80 ile 450 TL gibi bir ücret ödeme durumunda kalabilir. Bisiklet kiralama işi yapan hiçbir esnaf, vatandaşı kazıklamaya kalksa bile bu paraları almadı.
İBB’nin alma ihtimali var…
İBB, Adaları bir sayfiye yeri değil de rant kapısı gördüğü müddetçe bu ucube işlemler devam edecek. Kıyı şeritlerine doldurulan gecekondu gibi barakalar, İETT’nin ucube araçları, var olan tuvaletleri işler hale getirmeyip, kapalı tutup yerine Adaların en güzel yerlerinin mobil tuvaletlerle doldurulması vs…
Sayın İmamoğlu, Adalar CHP Teşkilatının aklına uyup yaptığın işler yarın senin önüne çıkacak. Adama ‘10 BİN nüfuslu bir ilçeyi yönetemiyorsan İstanbul’u nasıl yöneteceksin’ diye sorarlar. İstanbul’un en ufak ilçesinde akülü araçları toplayamıyorsan, yüzlerce atın vebaline CHP Adalar İlçe Başkanının yanlışları yüzünden giriyorsan, Adaları araç trafiğinden kurtarıp sesiz, yavaş bir ilçe konumuna sokamıyorsan, Adaları rant kapısı olarak görüyorsan, 50 metre dükkanına sahip çıkamıyorsan bunlar elbet bir gün önüne gelecek.
Şükrü ABANOZ
M.Farsakoğlu döneminde dağıtılan kiralama amaçlı bisiklet plakaları hangi yasa temel alınarak verilmiştir?
Bu plakalar ve karşılığında toplanan paralar yasal mıdır?
İBB hangi yasaya dayanarak milyonlar verip kamulaştırma yapacak? Farsakoğlu’nun beş yıl boyunca ve gider ayak ulufe dağıtır gibi plaka dağıttığını tüm adalılar çok iyi biliyor. Tabii ki bisikletçiler bir an evvel plakalarını ve hurda bisikletlerini fahiş fiyata İBB’ye satmak ister.
İBB plakaları satın almak istiyorsa gerçekçi değer üzerinden yapmalıdır bu işi. Belediye kayıtları incelenir ve o dönem plaka başına ne tahsil edildiyse yasal faizi ile birlikte hesaplanır bisiklet sayısıyla (60) çarpılır ve bisikletçi esnafına ödeme yapılır. Toplam rakam da dönemin Adalar belediye yönetimine rücu edilir. Aksi takdirde İBB’nin başı pis belaya girer.
Kiralık bisiklet sorununa çare bulamayan, akülü araç belasını çözemeyen, adaların kültür mirası faytonları yok eden zihniyet ülkeyi mi yönetecek?
Hadi ordan, hadi ordan!
Kişisel yorumum kimseler farklı yorumlamazsa sevinirim, İBB kendi sistemini adaya getirdiği an itibariyle adalarda tam bir kaos yaşanacaktır. Olaya tamamen maddi açıdan bakıldığını düşünüyorum. 2bin küsür bisiklet sorun olarak yansıtılıyor ama gözden kaçan 50bine yakın akülü araç mevcut asıl el atılması gereken durum akülü araçlardır hem İBB’nin hem kaçak akülü araçlar adalı insanlar ve hayvanlarımız için büyük bir tehlike.. bisiklet sorunu varken adada bu akülü canavarlar ozamanlar bile yoktu
Mevcut bisikletlerle bu iş yapılamayacağına göre bakalım ihaleyi kim alacak? (İBB yi yine zarar bekliyor!..)
2011 yılında çıkarılan yönergede kısaca, Bisikletler sarı renk oluyor. Bisiklet sayıları azaltılıyor. Her sene bisiklet vizesi adı altında her bisiklet için para alınacak. Dükkanın önüne bisiklet sayısının % 15’i kadar bisiklet koyulacak örneğin, 60 bisikletin var ise kapının önüne 9 bisiklet koyulacak. Dükkanının önünden bisiklet kiraya verilemeyecek, gösterilen yerden bisiklet kiraya verilecek. Bisiklet sayısının % 50 sinden fazla bisiklet günlük kiraya verilemeyecek. Kışın 19:00 Yazın 21:00 den sonra bisiklet dışarıda bırakılmayacak. Kiralama ücreti nakit olarak alınmayacak, kredi kartı veya İstanbul Kartla alınacak. Bütün müşteri ve bisikletler sigortalanacak. Bu işten dolayı herhangi bir kamusal alana zarar gelirse bu parayı İBB bisikletçiden tahsil edecek. Müşteri kiraladığı bisiklete zarar verirse aynı şekilde ödemesini kredi kartıyla tahsil edilecek, nakit olarak tahsil edilemeyecek. Bütün bisikletlere park ayaklığı takmak zorunluluğu getiriliyor.
Bisikletçilerin neden bir an evvel satmak istediği anlaşılmıştır herhalde
Benim şikayetim akülü araclardan. Sözde toplatılacaktı. Bu iğrenç keşmekeş bütün çirkinliğiyle tam gaz devam ediyor. BÜYÜKADA’da Korsan olarak turist gezdirmeler eskisinden bin kat daha fazlalaşmış durumda. İş bankasının karşı sokağının ve SAKARYA sokağının başı, illegâl yolcu alma veindirme yeri olmuş. Değnekçiler Fayton meydanında gezip ve yabancıları otobüsten ayartıp kendi araçlarına çekmekle meşguller. Belediye yada Emniyet bunlara hoşgörlü davranmayıp görmemezlikten gelmese, bu KORSAN faaliyet, bu kadar pervasızca sürdürülemez. VERİLEN VAADLER TUTULMADI. YAYA OLARAK YOLLARDA YÜRÜYEMİYORUZ. NERDESİN HALKÇI BELEDİYE. İMAMOĞLU NERDESİN. İMDAAATTTTT.
Adalı bisikletçiler dağınık durdukları için gelen günü birlikçiler dağılarak ilerliyorlar, İBB’nin düzenlemelerine göre aynı anda yüzlece insanın bir arada durması veyahut değiştirmek istemesi yada bozduğunu var sayalım tam bir curcuna bu işi bu şekilde çözümleneceği kanaatinde değilim. Akülü sorununu halletmeden korsan taksicilerin önüne geçilmeden birde bisiklet sorunu ortaya atılırsa ada adalıktan çıkar zaten çıkmıştı.
Akülü araçlara el atın, heryer korsan satıcılarıyla dolu asıl terör onlar ve belediyenin hızlı araçları. Onlarca küçük canlı dostlarımız öldü.. kaç kez denk geldim bisikletçi esnaflar sürücüleri ikaz ediyorlar, çarşıya girmeyin vs. yarın İBB adı altında gelencek olan bisikletler, bugün nasılki belediye araçları birer trafik canavarı ise bisiklet sürücüleride bunların yan sanayisi olucaktır!
Akülü bisikletlere laf edeceğinize “BU İŞİN TİCARETİNİ” yapanlara laf edin ! Adam gibi evi ve yaşamı için kullananlara , tepelerde yaşayıp çarşıya girmeyen insanlara neden laf ediyorsunuz? Prenses koyunun orada oturan , Tepeköy ‘de oturan ,Nizam sonunda ve Naki bey , Maden mahallesi sonlarında oturan insanlar için bu bisikletler ihtiyaçtır. Her seferinde akbil basmak olur mu ? Birazda yürüsünler demek olur mu?