Adalar’da toplu taşıma sorunları bir türlü bitmiyor!

Adalar’da toplu taşıma sorunları bir türlü bitmiyor!
Yayınlama: 01.09.2022
Düzenleme: 13.12.2022 15:11
A+
A-

Adalar’da toplu ulaşımı sağlayan, Çin’den ithal edilen İETT’nin golf araçlarının izin süreleri dolmasına rağmen “korsan” olarak hizmet vermeye devam etmesi, ada taksilerin devamlı arızalanması, ulaşım sorunun ne zaman sonlandırılacağı sorularını gündemden düşürmüyor.

Trafiğe çıkma izni olmayan, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın özel izni ile çalışan araçların süresi 30.06.2022 günü bitti. İzin alındı mı alınmadı mı belli değil? Gerçi alınsa ne olur! “Korsan” araçları Adalar’da bitireceğiz, hepsini toplayacağız diye pankart asıp bir çok ilan yapan İBB’nin, kendi “korsan” araçlarının sorunlarını çözmeden Adalar’daki “korsan” araç problemini nasıl çözeceği ise merak konusu.

Hatırlanacağı üzere Adalar’da ulaşımı sağlayan İETT’nin Çin’den golf aracı olarak ithal edilen, faturasının da bir oyuncak şirketi tarafından İBB’ye kesilen elektrikli araçların tescil, plaka oluşturulması, trafik sigortası ve toplu taşım hizmetlerinde zorunlu mali sorumluluk sigortası olmadığı için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Adalılar mağdur olmaması için yolda “korumalı özel alan” oluşturulması şartıyla ilk olarak 31.12.2021 tarihine kadar izin verilmiş, sorun çözülmeyince ikinci izin olarak 30.06.2022 gününe kadar izin uzatılmıştı. Bu sürelerde İBB eksikleri giderememişti. İzin süreleri biten araçlar şuan “korsan” olarak hizmet veriyor.

Tanesi bugünkü parayla 346 BİN TL’ye mal olan yüzlerce araca verilen halka ait Kamu bütçesinin bu yönden de zarara uğratılması bir yana, devlete ait araçların tescil ve trafik belgeleri olmadan sigortası yapılmadan, Adaların yaya ve yürüme yollarında trafiğe çıkarılabileceği nasıl düşünüldü bilinmiyor! Devlet bir aracı gerek kendi ülkesi gerekse farklı bir ülkeden aldığı zaman trafiğe çıkmak için gerekli şartlara uyduğunu garanti etmek zorunda olduğu, koşulları var ise gümrük ödemesi gerektiği, tescil belgelerinin alındığı ve mutlaka SİGORTASINI yaptırması gerektiği belirtiliyor.

Taksiler devamlı arızalanıyor! Araç adedi yetersiz…

Son zamanlarda kazalarla gündeme gelen ada taksiler ise vatandaşlara korku vermeye devam ediyor. Devamlı aksı kırılan, tekerleği çıkan bu zamana kadar 20’nin üstünde kazaya neden olan taksilerin sürücülerin yetersiz eğitimli olması iddialardan bir tanesi olsa da, araçların teknik olarak yetersiz kalmasının bu kazaların asıl sebebi olduğu belirtiliyor.

Son kazada bir kadın sürücünün neredeyse hayatına mal olacak ada taksilerin arızaları ise bir türlü çözülemedi. Devamlı suretle ulaşım dışı kalan taksilerin adetlerinde yetersiz kalması, duraklarda vatandaşın sıcak altında sıra beklemesine neden oluyor. Fayton adetinin 1/10’u sayısıyla hizmet vermeye çalışan İETT’nin elektrikli araçlarının sayılarının ne zaman arttırılacağı, ne zaman yasal olarak sorunu olmayan araçların ada hizmetine sunulacağı, vatandaşın daha ne kadar kuyrukta bekletileceği merak konusu!

65 yaş üstü neden ücretli?

Bütün Türkiye’de 65 yaş üstü vatandaşlarımızı toplu taşımayı ücretsiz kullanırken Adalar’da 65 yaş üstü vatandaşlarımız ücretli olarak taşınmakta. Taşınanların ücretleri Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından her taşıma araca bir bedel ödenerek bunlar yapılmasına rağmen, adada 65 yaş üstü vatandaşlarımız bu hizmetlerden yararlanamıyor. Sebebi ise İETT tarafından burada yapılan taşımanın en karlı taşıma olması!

Bir Yorum Yazın

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ziyaretçi Yorumları - 2 Yorum
  1. Büyükada kulisleri dedi ki:

    Adalarda devlet yokmuş gibi yönetiliyor.
    Sürücülerin pisko teknik src belgeleri yok.
    İettt müdürü pkklıları idare ettiği gibi bunlarıda idare ediyor .iettnin çok mevzusu varda yeri gelince yazarız.

  2. andrea dorya2 dedi ki:

    Bunlar korsan bile değil. Korsanların tek gözü kapalı bunların iki gözü de kapalı.