Adalar’da ulaşım sorunu bitmiyor: Elektrikli araçlar arızalı

Adalar’da ulaşım sorunu bitmiyor: Elektrikli araçlar arızalı
Yayınlama: 09.09.2022
Düzenleme: 13.12.2022 15:11
A+
A-

Faytonların ardından elektrikli araçların kullanıldığı bölgede ulaşım sıkıntısı yaşanmaya devam ediyor. Sık sık arızalandığı iddia edilen araçların bölgede kazalara neden olduğu belirtildi.

Adalar’da ulaşım krizi bitmiyor. Geçtiğimiz yıl, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) faytonları kaldırması ile birlikte Adalar’da elektrikli araç kullanımı yaygınlaştı. Bölge halkı ve esnaf, yaz aylarında büyük rağbet gösterilen elektrikli araçlardan şikayetçi olduklarını öne sürdü.

Bölgede araç sayısı yetersiz

Toplu taşımada elverişsiz olduğu iddia edilen araçların, kazalara neden olduğu ve  sık sık arızalandığı belirtildi. Bu kapsamda Adalar’da ulaşım aracı sorunu yaşandığı ve araç sayısının yetersiz olduğu gerekçesiyle, İBB’nin yaşanan sorunları çözmesi gerektiği ifade edildi.

“Ada halkı için araç sayısı da yetersiz”

Büyükada’da taşımacılık işi yapan Muammer Keleş, “Taksilerin, İETT arabalarının buradan hızlı gitmesi gibi sorunlar var. Burada sürekli kazalar oluyor. Barikatlar yüzünden buradan geçemiyorum. Mesela mahalleye su götüreceğim götüremiyorum. İnsanlar burada mağdur oluyor. Biz de mağdur oluyoruz. Ada halkı için araç sayısı da yetersiz. Çoğu zaman insanlar meydanda bekliyor” dedi.

“Bu iki senelik çalışmadan dolayı kazalar da arttı”

Adalar Kent Konseyi Ulaştırma Organizasyon Sorumlusu Hanefi Durul Bido, “Faytonlar buradan kaldırıldıktan sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi buraya golf aracı diye tabir edilen araçları getirerek toplu taşıma yapmaya başladı. Fakat bu araçların toplu taşımaya uygun olmadığı zaten tespit edildi. Bizim 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’muza göre bu araçlarla toplu taşıma yapılması imkansız. Adalılar mağdur olmasın diye özel bir izinle bu araçlar yaklaşık bir buçuk iki yıldır çalıştırılıyor. Fakat bir de bu araçlarımız oldukça yetersiz. Belediyenin buraya daha uygun, hem sosyokültürel yapısına uygun hem de halkın ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir araçla bunları acilen değiştirmesi gerekiyor. Çünkü son dönemde bu iki senelik çalışmadan dolayı kazalar da arttı.

Gerekli yerlerin gerekli izinleri alınarak burada toplu taşımanın ivedilikle çözülmesi lazım. Bu araçların çalıştırılması için İBB Bakanlıktan ek süre istedi. Mağduriyetler doğmaması için de İçişleri Bakanlığı bu araçların çalıştırılması için ek süre verdi. Fakat bu ek süreler ilk başta altı aylık, altı aylık veriliyordu. Altı aylık, altı aylık uzatılarak bir sonuca varılamadı bir buçuk senelik süre zarfında. Bu süreler de verilmezse eğer Adalar’da bu araçlar çalışamayacak. Çalışamadığı için de mağduriyetler daha da artacak” dedi.

“Yerli ve milli üretim sağlandı”

AK Parti Adalar İlçe Başkanı Uğur Sina Şen, “Burada Ada içinde faytonların uzun bir süre gündemde kalıp da kaldırılmasından sonra buraya getirilen elektrikli araçlarla yapılan taşımacılık, bu taşımacılıktaki kullanılan araçların tescilsiz olması, bunların halihazırda bir golf aracı şeklinde olması, ancak otellerde golf sitelerinde taşıma araçları olup da böyle bir ulaşım aracının olmaması, burada kullanılan taksi türü olan ve daha az adetli kişilerin taşınmasındaki araçların sürekli arıza yapması, kazalar yapması, bunların ehil olmaması nedeniyle, yaklaşık 2020’nin Haziran’ından beri yine Valimizin İçişleri Bakanımızın ve Cumhurbaşkanımızın araya girerek bunlara yerli ve milli olmak koşuluyla üretim sağlanmasına şanslar verilmesine rağmen bugüne kadar bunlar amacına ulaşmamıştır.

“İETT tarafında burası en karlı hat olarak görülüyor”

Amacına ulaşmayan araçlar burada kazalar yapıyor, yaralanmalara neden oluyor. Bugün taksiler çalışamaz hale gelmiştir. Sadece bu sorunlar değil, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin UKOME’sinde bu konular gündeme geliyor. İstanbul’un her yerinde değil, bütün Türkiye’de 65 yaş üzerindeki vatandaşlarımız ücretsiz taşınıyor. Taşınanların ücretleri Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’ndan ve her taşıma araca bir bedel ödenerek bunlar yaptırılıyor. Ancak Adada yaşlılarımız bu hizmetten yararlanamıyor. Bunların da hep gündeme Adalar Belediyesi’ndeki üç tane meclis üyemizle sürekli gündeme getirilmesine rağmen bunlar hiçbir zaman hayata yansımıyor. Çünkü İETT tarafında burası en karlı hat olarak görülüyor şu anda” diye konuştu. İHA

Bir Yorum Yazın

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

Ziyaretçi Yorumları - 1 Yorum
  1. Mülayim MUTEDİL dedi ki:

    Araçları bilerek ve bilinçli olarak arızalıymış gibi gösteriyorlar. Otobüs kullananların ayrıca korsan araçları da var. Belediye yetkilileri, emniyet güçleri ve korsan araç kullanıcıları bir sac ayağı gibi birbirleriyle paslaşarak nemalanıyorlar. Eskiden fayton mafyasından bahsedenler bu ulaşım çeteleşmesini bilerek ve isteyerek görmüyorlar. Çünkü faydalaniyorlar. SAKARYA SOKAK girişi korsan araçların müşteri alma ve indirme yeri. Pazarlıklar dolar üzerinden yapılıyor. Korsan sürcülerin hiç birinin ehliyeti yok. Bu korsan sürüculerin kâhyaları,deynekçileri bile var. Yarıya yakın da ada dışından gelip çalışıyor. Günlük rant 10.000 liradan az değil. Kuru temizlemecinin sokağı ada dışıdan getirilip servise konmak ve satılmak üzere bekletilen daha naylonları veambalajları açılmamış pırıl pırıl yep yeni sıfır araçlarla dolu. Adada korsan yasaksa bu hiç kullanılmamış araçlar ADAYA NASIL GELİYOR. Bütün yetkililer mevcut durumdan haberdar.
    Sahilde gelip dolaşacak olan ilgililer, isteseler her an ve her zaman korsan ve kanunsuzlukla anında karşı karşıya gelebilirler.