Şehir Hatları AŞ, 15 Mart Cuma gününden itibaren Kabataş’tan Adalar ve Boğaz hattına düzenli seferlere başlıyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi “Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi” projesinin ilk etabını tamamladı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Temmuz 2016’da yapımına başladığı “Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi”nin ilk etabını tamamlandı. Projenin ilk etabında; İBB İştiraklerinden Şehir Hatları AŞ’nin kullanacağı 708 metrekarelik geçici terminal binası (iskele) ile sefer yapılacak ve gemi bağlanacak 2 iskelenin inşaatı bitirildi.
3
ayrı yolcu salonu, iskele amirliği, personel donatı alanından oluşan iskele
binasına, sefer saatlerini gösteren dijital panolar, biletmatik ve turnikeler
yerleştirildi. İskeleye Şehir Hatları’na ait 3 vapur ve 5 yolcu motoru
yanaşabiliyor.
Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi nedeniyle 2 yıl ara verilen Adalar
ve Boğaz Hattı vapur seferleri 15 Mart Cuma günü (Yarın) başlıyor.
15 Mart – 7 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek deneme seferleri, Kabataş – Adalar yönünde sabah ve akşam pik saatlerde gidiş yönünde Eminönü ve Kadıköy iskelelerine uğramalı olarak gerçekleştirilecek.
İkinci
etabı devam eden proje nedeniyle kısmi olarak hizmete alınan Adalar hattında,
hafta içi ve Cumartesi günleri ilk sefer 6:35, Pazar ve Tatil günlerinde ilk
sefer 7:15’te başlayacak. Gün içerisinde belirli aralıklarla devam eden hatta
son sefer 22:45 olarak belirlendi. Ayrıca 1 – 7 Nisan tarihleri arasında Adalar
hattına 21:15 seferi de ilave edilecek.
İBB Şehir Hatları AŞ, 15 Mart Cuma günü Kabataş’tan Boğaz Hattı seferlerini de
başlatıyor. Bu hatta hafta içi ve Cumartesi günleri düzenlenen deneme seferleri
sabah ve akşam saatlerinde yapılacak.
Öte yandan, Kabataş’tan Üsküdar ve Kadıköy seferlerine bir süre önce başlayan DENTUR ve TURYOL motorları da İBB’nin denetiminde seferlerine devam edecek.
KABATAŞ TRANSFER MERKEZİ PROJESİNİN 2. ETABI EKİM 2020’DE TAMAMLANACAK
Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi projesinde, “Martı” şeklindeki terminal binası tasarımı iptal edildi. Yerine klasik “Osmanlı” yapısı terminal binaları yapılacak. Projenin ikinci etabında yapılacak 32 bin 500 metrekarelik meydanın 18 bin 400 metrekaresi sert zemin, 14 bin 142 yeşil alan olacak.
Meydan üzerinde iskelelerin önünde 3 adet terminal binası inşa edilecek. Meydanın altında 700 otomobil, 26 engelli aracı ve 95 otobüs kapasiteli 2 katlı yer altı otoparkı bulunacak. Otoparkın 1. katında birkaç dükkanlık alışveriş merkezi, 2. katında ise küçük bir çarşı da bulunacak.
Terminal binaları ve iskeleler tamamlandığında Şehir Hatları’nın yanı sıra; motorlar, İDO ve BUDO gemileri Kabataş’tan sefer yapabilecek. Ayrıca, turistik gemiler de yolcu indirip bindirebilecek.
Proje tamamlandığında Kabataş Meydanı; Deniz Araçları, Metro, Füniküler, Tramvay, Otobüs gibi toplu ulaşım sistemlerinin entegre olacağı ve otoparkın yer aldığı çok önemli bir transfer merkezi olacak. Kabataş Transfer Merkezi, günlük 240 bin yolcu kapasitesine sahip olacak.
Vapurdan inen yolcular; meydandan 1kat inerek otoparka, 2 kat inerek Füniküler ve Metro istasyonları ile otoparkın 2. katına ulaşabilecek. Tramvaya ise, meydandan direk binilebilecek. Projenin ikinci etabının Ekim 2020’de tamamlanması planlanıyor
[sliderpro id=”10″]