Gün batımına doğru kendini gösteren kuzeyli rüzgarın yardımıyla filoda finişler peş peşe geldi. Yarışı ilk tamamlayan tekne Orient Exress VI oldu. Dört teknenin “terk” dediği, şamandıranın da battığı mücadelede iki protesto var.
Bugünkü yarış aslında TAYK’ın 2014 programında yer alıyordu…
Yaşanan gelişmeler üzerine, “yapılması tehlikeye düşünce”, yatçıların mağdur olmaması için İstanbul Yelken Kulübü, Moda Deniz Kulübü, Marmara Yelken Kulübü ve Marina Dragos Yelken İhtisas Kulübü işbirliğinde gerçekleştirilmesine karar verildi.
Ve yine aslında IRC0, IRC1 ve IRC2’ler için Marmara Adası rotasında, 120 deniz millik bir coğrafi yarış olacaktı… Düşük hava koşulları üzerine diğer sınıflarla birlikte “daha kısa” olan 39 deniz mili mesafeli Alternatif Rota’nın kullanılacağı açıklandı.
KAYIT VERENLERİN TAMAMI GELDİ
Kayıt veren 37 teknenin tamamının katıldığı mücadelede start düdüğü sabah saat 10.00’da Moda Deniz Kulübü’nden çaldı. Güneyli hafif havanın hakim olduğu start hattında IRC2 grubunda 2 tekne, Ford Otosan Turgut Reis ile Enka-Cheese fodepar oldu ve geri dönerek yarışa baştan başladı.
Hafif havada filo ilk dönüş noktası olan Yeşilköy İşaret şamandırasına ulaşabilmek için Moda Burnu’ndan Ahırkapı’ya doğru yükselmeyi tercih etti. Amaçları Boğaz akıntısını kullanmaktı.
ÖNCÜLER DÖNÜŞ ŞAMANDIRASINI “YERİNDE” GÖREMEDİ
Ancak öncü tekneleri Yeşilköy önlerinde bir “sürpriz” bekliyordu. Koordinatı verilen Balıkçı Barınağı açığındaki sabit dönüş şamandırasının yerinde yeller esiyordu. Orient Express VI’dan yapılan, “Buradaki şamandıra yerinde değil. Biz dönüşümüzü belirtilen koordinata göre yaptık” şeklindeki telsiz anonsu ile durum incelendi ve söz konusu şamandıranın “battığı” anlaşıldı.
Bunun üzerine yarışta eskortluk görevi üstlenen Sahil Güvenlik botu, şamandıranın olması gereken noktada durmaya çalışarak (beni dönün) anlamına gelen “M” kod flamasını gönderine toka etti.
Ancak “şamandıra yokluğu” sırasında yaşanan karambolde, Turkcell Alize, Borusan Çılgın Sigma’ya “erken dönüş”, Passion II de İstanbul Yelken’e “yanlış şamandıra dönüşü” nedeniyle protesto verdi.
Hava hafif olmakla birlikte, DHO Kupası’nın Marmara yarışında olduğu gibi “0”a hiç düşmedi. Kuzeyli havada “gölgede” kalan Balıkçı Adası bile havanın güneyli olması nedeniyle engel oluşturmadı.
Yelkencilerin “Hızır”ı olan “Haydar” nidaları ile sonunda kuzeydoğudan rüzgarı “çağırmayı” başaran ekipler ansızın hızlandı.
4 TEKNE “TERK” DEDİ
Haber yayına hazırlandığı sırada edindiğimiz bilgilere göre IRC0’da VO70 Black Betty, Bolt 37 Gin ve ile IRC2’de MAT 1010 Outlaw ile IRC3’te DHO Orsa “terk” bildirmiş, IRC4 grubundaki son iki tekne dışlında kalanlar İYK önündeki finiş hattını geçerek yarışı tamamlamıştı.
Yaklaşık 39 DM’lik rotayı saat 18.31.54’te ilk tamamlayan tekne ise Orient Express VI oldu. Ancak düzeltilmiş zamanda IRC0’da birinciliği Ameera Turbo kazandı. IRC1’de Medianova, IRC2’de Ford Otosan-Turgutreis, IRC3’te Shak Shuka-GTT Logistics grup liderliklerine isimlerini yazdırdı.
IRC4’te yarışan 3 tekneden hiçbiri “zaman sınırı” olarak ilan edilen 23.59’a kadar İYK önündeki finiş hattına ulaşmayı başaramayınca, MDYİK önündeki şamandırayı dönüş saatleri finiş zamanı olarak kullanılacak.
İSTANBUL CUP MARMARA ADALAR KUPASI(Geçici Sonuçlar)
IRC0Katılan tekne sayısı: 13
Start saati: 10.00
1. Ameera Turbo 19.23.21
2. Alvimedica II 19.21.32
3. Turkcell Alize 19.22.13
RET: Gin, Black Betty
IRC1Katılan tekne sayısı: 4
Start saati: 10.00
1. Medianova 19.32.09
2. Shaker 19.34.12
3. İstanbul Yelken 19.50.40
IRC2Katılan tekne sayısı: 12
Start saati: 10.00
1. Ford Otosan-Turgut Reis 19.46.33
2. Arçelik Alize 19.42.19
3. F35 Express Hedef Yelken 19.47.37
DNF: DHO Arma
RET: Outlaw
IRC3Katılan tekne sayısı: 5
Start saati: 10.10
1. Shak Shuka-GTT Logistics 20.03.55
2. Güneş Sigorta Falcon 20.19.10
3. Alfasail Petek 20.43.06
RET: DHO Orsa
IRC4Katılan tekne sayısı: 3
Start saati: 10.10
(MDYİK şamandıra dönüşleri finiş zamanı kabul edildi)
1. DHO Zıpkın 19.51.57
2. Ada Pupa Adrenalin 21.37.44
3. Akfen Lady Antioche 21.46.59
Kaynak: TurkSail