İETT envanterine yeni giren lityum bataryalı adabüslerin olası yangınlara karşı müdahalesi için İETT personellerine yönelik itfaiye ekipleri tarafından teknik bilgilendirme eğitimi yapıldı.
Elektrikli araçlardaki yangınlar, lityum bataryalar nedeniyle özel bir risk oluşturmaktadır. Bu bataryalardaki bir arıza ısı birikimine ve tutuşmaya yol açabilir. Bu durum, geleneksel araçlardaki yangınlardan farklı şekilde yanan ve söndürülmesi daha zor olan bir yangınla sonuçlanır. İlk alevler söndürüldükten sonra bile, bir lityum bataryanın batarya hücreleri 24 saate kadar sıcak kalabilir ve yangının yeniden alevlenmesine izin verebilir.
Elektrikli araçların bataryaları, yüksek enerji yoğunluğuna sahip olmaları nedeniyle kısa devre, aşırı ısınma gibi durumlar sonucu yangın riski taşıyabilir. Bu tür durumlar, lityum iyon bataryaların zarar görmesi sonucu meydana gelebilir ve yangınlar, benzinli araçlardaki yangınlara kıyasla daha şiddetli olabilir.
Lityum bataryalar elektrolit bir sıvı ihtiva eder bu nedenle her zaman sızma tehlikesi söz konusudur. Buradaki risk, elektrolitin sızması ve havadaki/sudaki nemle temas etmesi durumunda kimyasal reaksiyon oluşturup hidroflorik asidin ortaya çıkmasıdır.
Lityum batarya içeren yangınlar hızlıdır, yoğundur, kontrol altına alınması veya söndürülmesi zordur ve tehlikeli duman ve gazlar üretebilir, patlayabilir. Söndürme sonrasında karantina ve izleme gereklidir, yeniden alev alabilir.