İBB ve İETT Adalılara yalan mı konuşuyor!

İBB ve İETT Adalılara yalan mı konuşuyor!
Yayınlama: 20.12.2022
Düzenleme: 20.12.2022 17:22
A+
A-

Atlı faytonların kaldırılmasıyla toplu taşımada kullanmak için ÇİN’den ithal edilen golf  araçlarının toplu taşımaya uygun olmaması sebebiyle arayışlara giren, süreci eline yüzüne bulaştıran başta İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu olmak üzere yöneticiler çareyi Adalara minibüs getirmekte buldu gibi görünüyor!

Şuan kullanılan araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetleri’nin Yürütülmesi Hakkında Yönetmeliği’nin 13. maddesi gereğince  tescil işleminin yapılabilmesi için; uygunluk belgesi, sahiplik belgesi, zorunlu mali sorumluluk sigortası poliçesi, özel tüketim vergisi ödeme belgesinin, bulunması gerekiyor. Bu araçlarda bu isteneler belgeler bulunmadığı için korsan diyebileceğimiz şekilde hizmet vermiş ve hala vermeye devam etmekte.

İBB ve İETT Adalılara yalan mı konuşuyor!

Atları özgürlüğe kavuşturacağız diye nakaratlar atıp Adalar’daki atların kaybolmasında, ölmesine sebep olan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İstanbul’a hizmet etmeyi bırakıp Cumhurbaşkanlığı için uğraş verirken Adalara da minibüsleri getirmekte kararlı gibi görünüyor.

İETT Müdürü Alper Bilgili’nin Twitter hesabındaki yaptığı paylaşımdaki araçları görünce bu kanaate vardık. Adım adım minibüsler adaya geliyor. Hem de bir takım yanlış bilgiler verilerek.  Bu kanaate nereden vardık konuyu derinlemesine inceleyeceğiz.

Hatırlarsanız bir süre önce Büyükada’ya test için bir araç gelmiş, araç adalılar tarafından çok tepki çekmiş, Adalar Belediyesi bir açıklama yaparak aracın test için geldiğini, toplu ulaşımda kullanılmayacağını belirtmişti. Ama öyle görünmüyor!

İBB ve İETT Adalılara yalan mı konuşuyor!

İETT Müdürü Bilgili, İETT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 2022 PERFORMANS PROGRAMI’nda yaptığı açıklamada “Filomuza dâhil edeceğimiz yeni araçlarla birlikte hem bakım onarım maliyetlerini düşürmeyi hem yakıt tasarrufu sağlamayı hem de çevreye duyarlı sürdürülebilir toplu ulaşım hizmeti sunmayı planlıyoruz. Bu bağlamda Adalar’da hizmete sunduğumuz çevre dostu elektrikli toplu taşıma hizmet kalitesi ve konforunu daha da artırmaya yönelik çalışmalarımız da devam ediyor. Türkiye’de ilk yerli tescilli elektrikli araç olma özelliğine sahip olan L7 sınıfındaki elektrikli araçlarımızı bu yıl içerisinde Adalar’da hizmete sunmuş olacağız” ifadelerini kullanmıştı. Elektrikli araçların bu yıl içerisinde Adalar’da hizmete sunulmuş olması gerekiyor ama sene bitiyor ortada araç yok.

İBB ve İETT Adalılara yalan mı konuşuyor!

Konuyla ilgili bilgi almak için KARSAN firmasını aradık, karşımıza bir yetkili çıkmadı. Eposta yazdık bugüne kadar cevap gelmedi. İETT Müdürünü aradık, ulaşamadık. Eposta yazdık bugüne kadar cevap gelmedi! Haberden sonra gelirse sizlerle paylaşacağız.

L7 sınıfı araç ne demek?

Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçlara L7 sınıfı araç deniyor. Bu araçların yürüyen aksamını ASELSAN yapacak, kasa kısmını ise KARSAN yapacak. ASELSAN ülkemizin göz bebeği bir kurum. Araçların yürüyen kısmıyla bir işimiz yok. Bizim kafamızı meşgul eden KARSAN’ın yapacağı kasa kısmı!

Araçların yüksüz ağırlığı 0.4 ton yani 400 kilo, yük taşıma araçların ağırlığı 0.55 ton yani 550 kilo, akü hariç olması gereken ağırlık.  L7 sınıfı araçların ticari kullanıma maksimum taşıma kapasitesi yolcu dahil 1000 KG. 14 kişilik araçları incelediğimizde bu hiç olacak gibi görünmüyor. Hoş 4 kişilik araçlara da resme baktığımızda 8 kişi binecek gibi görünüyor.

14 kişilik araçlara gelelim. Araç 14 kişi alsın hadi ayakta yolcu alınmıyor diye düşünelim! Türkiye’de yapılan istatistiklerde, ortalama erkelerde boy 172,6 santim, kadınlarda ise 161,4 santim. Ortalama kilo ise erkeklerde 75,8, kadınlarda 66,9 kilogram düzeyinde bulunuyor.

Araçlar 14 kişi alacak, yarısının kadın, yarısının erkek olduğu farz edelim…

7×75.8= 530.6 kg (Erkek)

7×66.9= 468.3 kg. (Kadın)

Toplamda 998.9 kg…

Aracıda dahil edelim:

550 kg araç ağırlığı + 998.9 kg insan ağırlığı= 1548.9 kg geliyor. Birde bu ağırlığa akünün ağırlığı eklenecek. Ayakta yolcuda alınmayacak! Yani Adalar’da kullanılacak araçları L7 sınıfına sokmak biraz zor görünüyor.

Adalıların tepkisini çeken minibüsleri böyle laf kalabalığıyla adaya mı sokacaklar yoksa bizleri yanıltıp ada dokusuna uygun bir araç mı getirecekler yetkililerden bir cevap alamadığımız için bekleyip göreceğiz? Konuyla ilgili hiçbir yetkilinin bize cevap vermediği, kaçtığı düşünülürse şüphelerimiz doğru çıkacak gibi görünüyor.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 1 Yorum
  1. Büyükada kulisleri dedi ki:

    Cumhur başkanı araçlara geçici izin verdi.
    Evraksız sürücülere izin varmedi!!!
    Çoğunun src ve pisko teknik evrakları yok.
    Malesef evraksız sürücülere göz yumuluyor.
    Bu insanlar can taşıyor .
    Ama denetliyen bir kurum yok adalarda.
    İdare eden kurumlar suça ortak oluyor.
    Yarın büyük bir kaza olsa idare eden kurumlara niye denetlemedin diye hesap sormazlar mı yada şikayet olsa ne hesap verecekler?